سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۵۴١ نفر در کرمانشاه به کرونا مبتلا شدند که ۴۶ نفر از این تعداد فوت کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا با اشاره به آخرین اخبار مبتلایان به کرونا در استان، اظهار داشت: تعداد کل موارد مثبت از ابتدای شروع اپیدمی در استان تا ساعت ۲۴ شب گذشته، ۵۴۱ نفر بوده است.

او گفت: ۳۱۵ نفر از این تعداد مربوط به بیماران بستری بوده که PCR آن‌ها مثبت شده و ۲۲۶ نفر نیز مربوط به بیماران سرپایی بوده که تست آزمایشگاهی آن‌ها (PCR) مثبت بوده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مدتی است که از بیماران سرپایی نیز تست کرونا گرفته می‌شود، گفت: از هشتم فروردین‌ماه تاساعت ۲۴ شب گذشته، ۲۲۶ نفر بیمار سرپایی مثبت شناسایی شده که بدون علامت در جامعه مثل افراد سالم ارتباطاتی عادی داشتند.

او شناسایی این افراد را کمکی در راستای قطع زنجیره بیماری کروناویروس دانست و گفت: به همین خاطر این یک سند افتخاری برای استان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی است که در این فرصت کوتاه ۲۲۶ بیمار سرپایی را شناسایی کرده‌اند.

شکیبا تعداد فوت شدگان بیماران کرونایی در استان را ۴۶ مورد عنوان کرد و افزود: روز گذشته ۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده که ۳۷ نفر آن‌ها مربوط به بیماران سرپایی بوده، یعنی ما روزانه تعداد بیماران سرپایی‌مان بیش از اندازه است.

اوتعداد بیماران بستری با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان را یک‌هزار و ۷۳۱ مورد اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۵۲۸ مورد از این تعداد ترخیص شده و هم‌اکنون ۱۵۷ نفر بستری هستند.

او در پایان با تاکید بر جدی گرفتن اصل در خانه ماندن، گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای قلبی، ریوی و... دارند و یا سالمند هستند بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند، خانواده‌ها بیشتر برای حفظ سلامتی این دسته از افراد ملاحظات لازم را داشته باشند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.