صادرات یک میلیون ۲۶۱ هزار دلاری صنایع دستی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از صادرات یک میلیون ۲۶۱ هزار دلاری تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی این استان در سال ۹۸ خبر داد.

صادرات یک میلیون ۲۶۱ هزار دلاری صنایع دستی زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی زنجان با بیش از ۵۰ رشته، ظرفیتی برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه این استان به شمار می‌روند که فرصت بسیار خوبی برای راه‌یابی به بازار‌های جهانی هستندگفت:  سال گذشته صادرات یک میلیون ۲۶۱ هزار دلاری صنایع دستی زنجان به صورت چمدانی و رسمی انجام شد. 

او افزود: زنجان به­ عنوان یکی از مهمترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند صنایع دستی این استان از جمله ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی و گیوه دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلند آوازه کرده است.

ارجمند اظهار کرد: صنایع دستی زنجان بیشتر به کشور‌هایی همچون عراق و کشور‌های همسایه از جمله کویت، عمان، آذربایجان، عراق و نیز به برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: صادرات صنایع­دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به حساب می­آید.
 
او خاطر نشان کرد: بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان رشته ملیله­ کاری است که سال گذشته شورای جهانی صنایع­ دستی زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.