تکلیف اجتماعی و واکنش به موقع به مسائل روز از شاخصه‌های اصلی هنرمند انقلابی و متعهد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی صبح امروز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان دیدار کرده و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان در سال گذشته، گفت: تولید محوری در سال رونق تولید به عنوان مهمترین اولویت، در رأس برنامه‌های حوزه هنری در استان کردستان قرار گرفت.

او ادامه داد: نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت بسیار خوبی است که در کنار رونق تولید در سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد، به موضوع جهش تولید در عرصه فرهنگ و هنر به عنوان پیوست فرهنگی نیز توجهی جدی صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در عصر حاضر و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر سایر حوزه ها، می‌توان با جهش در تولید فرهنگ و هنر به جهش در سایر بخش‌های اقتصادی نیز امیدوار بود.

او گفت: در راستای همین سیاست کاری در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش‌های مختلف از جمله کتاب، آلبوم موسیقی، نمایش و فلیم کوتاه تولیدات مختلفی برنامه ریزی شده و انتظار داریم که بتوانیم با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر به این چشم انداز برسیم.

مرادی با اشاره به اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در سال گذشته، افزود: در سال گذشته و در مجموع بالغ بر ۱۵۲ فعالیت فرهنگی و هنری توسط حوزه هنری در سطح استان کردستان اجرایی گردید و در ده‌ها فعالیت دیگر نیز با ادارات و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی مشارکت صورت گرفته است.

او با اشاره به چاپ هشت عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات پایداری، شعر، داستان و موسیقی، گفت: امیدواریم براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال جاری این میزان به دو برابر افزایش پیدا کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به روند تدوین مجلدات جدید دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، بیان کرد: در سال ۹۸ اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت و هم اکنون هفت عنوان جدید از این دانشنامه در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، نمایش، سینما، مشاهیر و معماری در مراحل مختلف تدوین قرار داشته که تا پایان سال جاری وارد بازار نشر می‌شود.

او به اقدامات حوزه هنری در حوزه فیلم کوتاه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۸ تنها در بخش فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی ۱۴ عنوان تولید داشتیم که از این لحاظ استان کردستان رتبه اول کشور را به دست آورد و البته در کنار این مهم روند حمایت از تولید فیلم کوتاه و مستند نیز به صورت مستمر ادامه داشته است.

مرادی به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش نمایش اشاره کرد و گفت: در حوزه نمایش در سال ۹۸ در مجموع از تولید و اجرای عمومی ۱۱ نمایش حمایت که شماری از این آثار تولیدی در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و ملی نیز خوش درخشیدند.

او به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان کردستان به عنوان یکی از محور‌های اصلی فعالیت‌های حوزه هنری در این استان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در سال ۹۸ کتابخانه تخصصی هنر حوزه هنری استان کردستان با بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب تخصصی و گالری مهر حوزه هنری بیجار به بهره برداری رسید.

مرادی با اشاره به کلنگ زنی پردیس سینمایی استقلال سقز در بهمن ماه سال ۹۸، بیان کرد: عملیات احداث و بازسازی این پردیس با حمایت‌های ویژه مسئولان استان به ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و موسسه فرهنگی بهمن سبز آغاز شد که متاسفانه به دلیل فراگیری ویروس کرونا فعلا عملیات عمرانی آن تعطیل شده، ولی با توجه به تامین بخشی از اعتبار آن، انتظار داریم تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

مرادی یکی از خصوصیات اصلی هنرمند انقلابی را واکنش سریع به مسائل روز دانست و با اشاره به موضوع کرونا گفت: با توجه به نقش و جایگاه هنرمندان و تأثیرگذاری آنان بر جامعه در دوماهه اخیر برنامه‌های مختلفی در راستای همسویی با سیاست‌های ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت که بسیار مورد توجه واقع گردید.

او در این زمینه افزود: برگزاری مسابقه هنری "درخانه هنرمندانه بمانیم" که با استقبال گسترده ملی نیز روبرو گردیده، ضبط پیام ۲۰ هنرمند مطرح و برجسته کشوری و استانی و انتشار در سطح فضای مجازی با بیش از ۳۰۰ هزار مخاطب در کنار برگزاری شب شعر مجازی، تولید آثار تجسمی از جمله کاریکاتور، حمایت از هنرمندان آسیب دیده ناشی از شیوع این ویروس بخشی از فعالیت‌های حوزه هنری کردستان در دوماه اخیرمحسوب می‌گردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.