به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با مدیران کل حوزه ستادی که با موضوع شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: هر تغییری بر زندگی افراد جامعه تاثیر میگذارد و شیوع ویروس کرونا یکی از این نوع تغییرات است که زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است.
او افزود: چنانکه دانشمندان میگویند پس از دوران کرونا تغییرات اساسی در سطح دنیا صورت میگیرد لذا این آزمون بزرگی برای دولتها است و بسیاری از تعادلهای دنیای کنونی را برهم زده و تعادلهای جدیدی را ایجاد میکند.
حاجی میرزایی با اشاره به حذف و اضافه شدن شکل و شمایل برخی کسب وکارها به دلیل ویروس کرونا، تصریح کرد: بسیاری از شاخصهای موجود در زندگی بشر پس از کرونا تغییر میکند و جنبههای مختلف زندگی تحت تأثیر قرار میگیرد.
وزیر آموزش و پرورش آموختن مردم را یکی از حقوق مسلم زندگی انسان عنوان کرد و افزود: بیش از یک ونیم میلیارد نفر از دانش آموزان جهان از مدرسه محروم شدند، حال سؤال این است که اگر این بیماری در برهههایی دیگر از زمان ادامه یابد چه بایدکرد؟ لذا طبق مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا باید برنامهها بر اساس فرضهای وجود کرونا ارائه شود.
او بیان کرد: تعطیلی مدارس باعث شد تا بستری را در فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان ایجاد کنیم تا شرایط مدرسه و کلاس درس را در فضای مجازی ادامه دهیم.
حاجی میرزایی با تشریح تلاشهای انجامشده برای ایجاد شبکه مستقل آموزشی دانش آموز، ادامه داد: اغلب کارکنان ستادی آموزش و پرورش بدون وقفه در تعطیلات نوروزی تلاش کردند تا شبکه شاد در نیمه شعبان راهاندازی شود.
او با ارائه آمارهایی از شبکه آموزشی دانش آموزی در شرایط فعلی گفت: تاکنون ۲۵۰هزار کلاس در شبکه شاد تشکیلشده و بیش از ۲میلیون و۹۰۰هزار کاربر در این شبکه آموزشی ثبتنام کردند.
بیشتر بخوانید: احتمال حذف آزمون هماهنگ پایه ششم/عضویت در شبکه شاد رایگان است
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، راه اندازی این شبکه نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش است، افزود: باوجود شبکه شاد، دیگر نگران تعطیلات ناخواسته در طول سال تحصیلی نیستیم، زیرا فرایند آموزش در این شبکه ادامه مییابد، همچنین امکان تحقق عدالت آموزشی از این طریق ممکن میشود.
او افزود: شبکه شاد بستر مناسبی است تا بسیاری از آموزشها به آن پیوست شود لذا این شبکه امکان بهکارگیری ظرفیتهای آموزشی را ایجاد میکند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه شاد مختص وزارت آموزش و پرورش است، اضافه کرد: همه مدیران باید به میدان بیایند و در این طرح که یکی از افتخارات ملی است، مشارکت همهجانبه داشته باشند.
حاجی میرزایی ادامه داد: طرح شبکه آموزشی دانش آموزان میتواند بزرگترین طرح فناوری اطلاعات در خاورمیانه باشد.
او گفت: با وجودی که مدت زیادی از راهاندازی شبکه شاد نمیگذرد، بیش از۹۰ درصد از دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی در این شبکه ثبتنام کردهاند.
انتهای پیام/
یک سوال کسی که با تلفن همراهش نتواند برای فرزند خود احراز هویت کند چون صفحه مربوطه وبسایت برایش باز نمیشود چه کاری باید انجام دهد؟!
درصورتی که همون یک تلفن همراه در دستان پنج نفر خانواده میچرخد.!
ممتظر پاسختان هستم.
مدیر و معلمهای بیخیال....
کلاس ششم هست بچه ی من ، خیلی نکرانم
چی درست کردین که فقط ۱۰ درصد مدرسه ما تونستن وارد بشن
خطای ۴۰۱،،،،خطای۴۰۳،،،،پریدن صفحه احراز هویت،،،
نداشتن نسخهios
یک هفته است خانوادگی با چند تا گوشی موفق نشدیم نرم افزار شاد رو نصب کنیم ، بعد از بله، هنوز شاد نصب نشده میگن روبیکا رو هم نصب کنید داستان چیه ؟؟؟؟!!!
یه دختر دارم پایه هشتم
یه دختر دارم پایه دهم
نه تنها واسه اینه نتونستم نصب کنم
جویا شدم از مدارسشون هیچ کدوم از مدارسشون هم نتونستن نصب کنند
شاید آمار رو برعکس اعلام کرده احتمالا 10 درصد تونستن نصب کنند
اول به. فکر امکانات بچه ها باشید بعد آموزش فضای مجازی
من در روستا مدیرم با ۱۵۰ دانش آموز
غیر از والدین نود درصد دانش آموزانم ڪه ابتدایی هم هستند گوشی و سیمڪارت مستقل دارن
حرف وزیر و شما هر دو غیر واقعیه
واقعا که.....
اومدن تبلیغ میکنن و میگن ساعات تشکیل گروه مثل ساعات کلاسی خواهد بود.
تو یه مدت محدود چند پیام رد و بدل میشه و به چندسوال پاسخ داده میشه
آیا همه بچههای ابتدایی گوشی شخصی دارند
آیا زمان تشکیل کلاس، والدین در خونه هستن تا گوشی را در اختیار بچهها بذارن
و . . .