کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش بهاری باران در خراسان رضوی که از ۲۳ فروردین در قالب فعالیت سامانه بارشی به صورت رگباری جریان دارد تمامی استان را فرا گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریدون سنگچولی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر طبق آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های هواشناسی استان که طی ۲۱ ساعت قبل بارندگی آن‌ها گزارش شده در ۱۸ شهرستان باران باریده است.

او ادامه داد: بیشترین بارش رخ داده در این شهرستان‌ها در گناباد با ۱۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است و پس از آن شهرستان‌های سبزوار و فریمان به ترتیب با ۱۴ و ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را داشته‌اند.
 
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت گفت: میزان بارش ها در مشهد طی این مدت ۶ میلی متر بوده است.

سنگچولی افزود: این بارش‌ها به صورت پرحجم تا فردا سه‌شنبه در خراسان رضوی ادامه دارد و در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت و از روز پنج شنبه این هفته شاهد فعالیت سامانه جدید بارشی در استان خواهیم بود.

سنگچولی افزود: میانگین دما تا روز چهارشنبه در خراسان رضوی روند کاهشی داشته و از روز چهارشنبه شاهد افزایش دما در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.

او تصریح کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز چهار درجه کاهش دارد و فردا سه‌شبه به هشت درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای دو درجه سلسیوس و خواف با بیشینه دمای ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت قبل بوده‌اند.

سنگچولی افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.