معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : موفقیت دولت در مقابله با کرونا نتیجه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش درمان و دیگر بخش‌ها بوده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در ایجاد زیرساخت بخش‌های مختلف نتیجه داده، بعنوان نمونه امروز ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی امکان آموزش مجازی دانش آموزان را فراهم کرده است.

او با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت امروز به کمک دولت آمده، گفت : امروز زیرساخت‌هایی ایجاد شده در بخش درمان در مقابله با کرونا به کمک کشور آمده است.

او به اقدامات استان در مقابله با این بیماری هم اشاره کرد و گفت : تاکنون ۷۱ درصد جمعیت کشور غربالگری کرونا شده ایند که این رقم در استان کرمانشاه ۹۱ درصد است.

الهی تبار با بیان اینکه در کل کشور تنها دو استان بخاطر میزان آلودگی کمتر و توانایی این استان‌ها در کنترل شیوع بیماری مجری غربالگری بیماران سرپایی مشکوک به کرونا شده اند، افزود: اقدام کادر درمانی در نمونه گیری از بیماران سرپایی کار جدیدی است که شناسایی مبتلایان را بین ۴۰ تا ۵۰ نفر در روز بیشتر کرده است.

الهی تبار با بیان اینکه شیوه جدید آمارگیری مبتلایان نتیجه بسیار موثری دارد، ادامه داد: این شیوه غربالگری، جداسازی افراد مبتلا از جامعه را تسریع داده و میزان شیوع و آلودگی را بسیار کاهش خواهد داد.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه علیرغم تدارک امکانات میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونایی به ۵۰ درصد هم نرسیده افزود: مجموعا از ۳۰۰ تخت پیش بینی شده برای بیماران کرونایی در استان کمتر از ۱۵۰ تخت اشغال شده است. ضمن اینکه بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز مراجعه بالایی ندارند.

او با بیان اینکه نمی‌شود بخاطر کرونا تمام فعالیت‌ها فلج شود، گفت: کرونا در جامعه وجود خواهد داشت، اما زندگی هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه می‌یابد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.