معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر استمرار آگاه سازی عمومی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، گفت: از سرگیری برخی از فعالیت‌های اقتصادی به معنی پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید اصول خودمراقبتی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه، همچنان بهترین راه پیشگیری از شیوع بیشتر کروناست، افزود: ترافیک و ازدحام مردم در اماکن عمومی، می‌تواند موجب اوج گیری دوباره این بیماری شود.

او خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به ضرورت و نیاز مردم، اجازه فعالیت برخی از اصناف را داده است، اما این به معنی کنترل بیماری کرونا و پایان شیوع این بیماری نیست و پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید با جدیت رعایت شود.

او تاکید کرد: ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی نباید القا کند که مساله کرونا پایان یافته است و دستگاه‌های مسئول به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رسانه‌ها موظفند این وضعیت را برای مردم تبیین کنند.

رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: اتحادیه‌های صنفی و دستگاه‌های متولی نیز همچنان باید نظارت‌های خود را بر فعالیت اصناف در خصوص رعایت الزامات بهداشتی ادامه دهند.

او همچنین با اشاره به این‌که تامین بهداشت محیط در فضا‌های عمومی، وظیفه شهرداری‌هاست، گفت: شهرداران تا سپری شدن وضعیت کنونی، بخشی از اعتبارات خود را به این امر اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه در خصوص نحوه ضدعفونی فضا‌های شهری و همچنین فعالیت‌های صنفی و اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار