معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درپی شیوع ویروس کرونا ۶۰ میلیارد ریال به واحد‌های گلخانه لرستان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، چنگیز ابراهیمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درپی شیوع ویروس کرونا ۶۰ میلیارد ریال به واحد‌های گلخانه لرستان خسارت وارد شد.

 ابراهیمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مساحت واحد‌های گلخانه استان بیش از ۶۴ هکتار می‌باشد که در زمینه تولید محصولات سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و گل‌های شاخه بریده فعالیت می‌کنند و شیوع ویروس کرونا بر روند تولید تا مصرف این واحد‌های تولیدی تاثیر منفی گذاشته است.

او ادامه داد: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون گل شاخه بریده در استان تولید می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا حداقل یک و نیم میلیون گل شاخه بریده استان خسارت دید و به بازار مصرف عرضه نشد که عمده خسارات در این حوزه می‌باشد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به منظور کمک به تولید کنندگان، وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را به هیات دولت ارایه کرد که استمهال وام‌ها، کاهش سود بانکی، بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌ها، بخشودگی هزینه‌های آب، برق و گاز از جمله مواردی است که مورد تقاضا می‌باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: امیدواریم با تصویب این پیشنهادات در هیات دولت و ابلاغ آن به استان‌ها بتوانیم تا حدود زیادی مشکلات واحد‌های گلخانه‌ای متضرر شده بر اثر شیوع کرونا را جبران کنیم.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.