صدور مجوز ساخت و ساز در محله دو خواهران نهاوند

بعد از ۵۰ سال مجوز ساخت و ساز در محله تاریخی دو خواهران نهاوند صادر شد.

صدور مجوز ساخت وساز در محله دو خواهران نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محسن جانجان مدیر میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی نهاوند گفت: بعد از گذشت ۵۰ سال نخستین بار با رعایت شرایط و ضوابط ، مجوز ساخت و ساز در محله قدیمی دو خواهران صادر شد.

او افزود : از این پس ساکنان این محله با رعایت شرایط میراث فرهنگی و پس از استعلام کارشناسان که شامل تجدید بنا و منع حفر زیر زمین است می توانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند بیان کرد: در سال ۱۳۲۲ کتیبه‌ای در منطقه دوخواهران کشف شد که با ترجمه آن از وجود و دلیل ساخت معبد لائودیسه آگاه شدیم این کتیبه هم‌اکنون در موزه ملی ایران قرار دارد همچنین  وجود آثاری مانند پایه ستون، سرستون و تمثیل خدایان یونانی نظیر زئوس، گمانه‌زنی‌ها را برای وجود این معبد در این منطقه تقویت کرد.

جانجان گفت: در سال ۱۳۸۴ با دعوت سازمان میراث فرهنگی از مهدی رهبر، تنها سلوکی شناس ایرانی، کاوش‌ها دوباره در این منطقه آغاز شد که تا سال ۹۱ بی‌نتیجه بود و در فصل سوم آن تنها سرنخ‌هایی کشف شد که این معبد در دوره سلوکیان و به دستور پادشاه آن دوره، آنتیوخوس سوم برای قدردانی و ارتقا مقام همسرش به ملکه خواهر که عنوانی مذهبی بوده، ساخته شده است.

او افزود : تاکنون بیش از ۴ فصل در این مکان تاریخی کاوش شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.