معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور ما در خصوص مدیریت ویروس کرونا تاکنون موفق عمل کرده است و شرایط رو به نزولی را شاهد هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی در مشهد با اشاره به این که هنوز ابعاد ویروس کرونا به صورت کامل برای محققان شناخته شده نیست گفت: برای خروج از بحران کرونا یک مسیر پلکانی در حال اجراست تا به نقطه‌ای برسیم که این ویروس به حداقل میزان خود برسد.

او ادامه داد: با توجه به احتمال درگیر شدن کشور با ویروس‌های مشابه دیگر در آینده، تصمیم بر این گرفته شده تا به سمت زیرساخت‌هایی برویم که در آینده ممکن است به آن نیاز داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رفع محدودیت‌ها در کشور گفت: همانند اعمال تدریجی محدودیت‌ها، رفع آن‌ها هم باید به تدریج انجام شود و در هر حال آثار هر مداخله‌ای باید سنجیده و سپس قدم بعدی برداشته شود.

 

اگر حرم‌های مطهر در کشور بسته نشده بود شاهد شیوع گسترده‌تر ویروس بودیم


علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: برای رفع تدریجی برخی از محدودیت‌های اعمال شده در راستای مقابله با ویروس کرونا، باید تصمیمات درست، منطقی و قاطع گرفته شود.

او ادامه داد: در خصوص مدیریت ویروس کرونا همه مسوولان خراسان رضوی همدل شده و در این مسیر هماهنگ حرکت می‌کنند و برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا ارتباط خوبی بر پایه تفاهم در استان شکل گرفت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که شیوع کرونا در خراسان رضوی به شکل خوبی مدیریت شد گفت: اگر بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا درب‌های حرم‌های مطهر در کشور بسته نشده بود حتما شیوع گسترده‌تر و فراگیرتر ویروس را شاهد بودیم.

رزم‌حسینی بر لزوم اتخاذ تصمیمات درست، منطقی و قاطع برای مدیریت ویروس کرونا و رفع محدویت‌های اعمال شده تاکید کرد و افزود: در بازگشایی حرم مطهر رضوی، ملاحظات لازم از جمله سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار