مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سمپاشی سن غلات در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و هزار ۴۰۰ هکتار از مزارع جو استان انجام شد.

سم پاشی سن غلات در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: مبارزه با سن غلات در استان از ۱۶ فروردین از شهرستان نهاوند آغاز شده است و تا کنون  در اراضی گندم آبی استان هزار و  ۱۴۱ هکتار و در اراضی گندم دیم هزار و ۴۱۸ هکتار سمپاشی شده است.

او افزود: سمپاشی در اراضی جو آبی استان هم ۴۹۳ هکتار و در جوی دیم ۹۵۴ هکتار انجام شده است.

او بیان کرد: هم اکنون با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سم پاشی از یک سو و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

 پیشه ور گفت: از کشاورزان  استان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها برای مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده کنند.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند، قبل از انجام عملیات  سمپاشی باید سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم نمایند و در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری کنند.

پیشه ور با بیان اینکه کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند  گفت: در صورت انجام  ندادن مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با آفت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.