معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد چند نکته را برای استفاده از اتوبوس در روز‌های کرونایی متذکر شد.

داود زارع، معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و توقف فعالیت اتوبوس‌ها از ۳۰ فروردین ماه سال جاری (شنبه) با دستور ستاد مقابله با کرونا استان، فعالیت این ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر از سر گرفته خواهد شد.

او افزود: با وجود از سرگیری فعالیت اتوبوس‌ها مسافران باید نکات بهداشتی را برای حفظ جان خود و دیگران رعایت نمایند به همین منظور از این پس تنها ۲۱ مسافر مجاز به سوار شدن در اتوبوس‌ها هستند.

زارع ادامه داد: اتوبوس‌ها شب‌ها از سوی نیرو‌های خدماتی و روز‌ها از سوی رانندگان روزانه ضدعفونی خواهند شد با این وجود بهتر است مسافران از دست زدن به دستگیره ها، صندلی، شیشه و میله‌ها خودداری کنند.

داود زارع تاکید کرد: تمام کسانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند باید کنار شیشه نشسته و اجازه ندهند شخص دیگری در کنارشان بنشیند، همچنین در صورت تکمیل ظرفیت از ایستادن اجتناب کنند.

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، اظهار داشت: مسافران حتما از کارت بلیط استفاده نموده و از پرداخت وجه نقد خودداری کنند.

زارع در خصوص بهسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهر فعالیت می‌کنند، اما خرید اتوبوس در برنامه شهرداری قرار دارد.

او افزود: حدود ۲۸ دستگاه اتوبوس کولردار جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شد و ۵۵ اتوبوس نیز از سوی بخش خصوصی مجهز به کولر می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار