رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از شناسایی ۶ مورد جدید و افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم خبر داد.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۹۹، با دریافت نتیجه آخرین نمونه ها، ۶ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۴۷ نفر رسید.

او اضافه کرد: بیماران شامل آقایان ۳۷، ۴۱، ۵۹ و ۶۸ ساله و خانم‌ها ۵۳ و ۵۶ ساله است که ۲ نفر از آن‌ها اهل بخش کردیان، شهر قطب آباد و بقیه از جهرم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: اکثر مبتلایان از طریق بیماریابی شناسایی شده و بقیه با علائم مراجعه کرده اند و بیماران در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

او تصریح کرد: تا امروز ۴۲ بیمار به صورت قطعی بهبود بافته و از قرنطینه خارج شده اند.

رحمانیان با اشاره به حفظ فاصله هوشمند از سوی همشهریان گفت: برای جلوگیری از انتقال کرونا ویروس تاکید وزارتخانه بر رعایت فاصله هوشمند است و فاصله هوشمند بدین معنا است که افراد فاصله خود را به اندازه یک و نیم متر تا فرد دیگر حفظ کند.

او افزود: یکی از مسائلی که بسیار نگران کننده است انتقال بیماری از سوی مبتلایان بدون علامت است چراکه این افراد به راحتی می‌توانند بیماری خود را به فرد سالم انتقال دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: مردم این بیماری خطرناک را جدی بگیرند و از تجمعات دوری کنند، زیرا تجمعات و مکان‌های شلوغ چرخه انتقال این بیماری را سرعت می‌بخشد.

پیش از این تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم ۱۴۱ نفر بوده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۸۶ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار