مستند پیشران برای معرفی کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان رشت از شبکه ایران کالا پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ایمان سهیلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت گفت: فاز نخست تولید مستند‌های صنایع‌دستی با عنوان "پیشران" در شبکه ایران کالا به اتمام رسید.

او افزود: در حال حاضر این مستند با محوریت معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری استان در ۴ قسمت به کارگردانی پیمان فتاحی از شبکه ایران‌کالا در حال پخش است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت اظهار داشت: مستند پیشران در راستای معرفی هنرمندان و کارگاه‌های شاخص صنایع‌دستی این شهرستان و استان گیلان به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشت تولید شده است.

سهیلی همچنین روستای فشتکه، نخستین روستای ملی حصیر ایران در بخش خمام شهرستان رشت را از ظرفیت‌های ارزشمند صنایع‌دستی و گردشگری استان اعلام کرد.

او تصریح کرد: ۴۰۰ بافنده حصیر در روستای فشتکه خمام که در راه اصلی جاده رشت - انزلی واقع شده است، فعالیت می‌کنند که وجودشان سبب شد این روستا مقام نخست را در زمینه بافت حصیر در سراسر کشور به‌دست بیاورد و به عنوان اولین روستای ملی حصیر ایران برگزیده شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.