فرماندار حمیدیه بر رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا در این شهرستان تاکید کرد.

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در این شهرستان گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف و دیگر مشاغل با توجه به شروع مرحله دوم مقابله با کرونا همگام با رعایت اصولی پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با هر صنف و با نظارت دقیق مراکز بهداشت، اصناف و اداره صمت باید همچنان ادامه داشته باشد.

او بر رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، جلوگیری از تردد غیر ضروری و خودداری از تجمع در مراسمات و لغو انجام هر گونه مراسم که باعث ایجاد تجمعات می‌شود، تاکید کرد و بیان داشت: اتخاذ تدابیر فوری و ویژه جهت مقابله و کنترل شیوع بیماری خطرات ناشی از آن و قطع زنجیره‌ای انتقال این ویروس امری الزامی است.

هاشمی با تاکید بر خود مراقبتی عمومی و تکیه بر رعایت اصول بهداشت فردی و گروهی، تصریح کرد: همه امکانات موجود با هدف ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان در این مقطع حساس از جمله؛ جذب کالا‌های اساسی ضمن رعایت موارد بهداشتی و اعمال نظارت دقیق بهداشتی و جلوگیری از گران فروشی یا احتکار و یا سوء استفاده سودجویان در این روند را از موارد بسیار مهم و لازم محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول بر عمل کردن به تصمیمات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن پایش، انجام اقدامات مقتضی و پیگری مستمر وضعیت بیماران و مراجع کننده گان به مراکز درمانی، نسبت به حفظ آمادگی خود به منظور پذیرش و درمان بیماران تاکید کرد.

فرماندار حمیدیه بر اعمال نظارت بهداشتی بر اصناف و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، ادارات مربوطه نسبت به اجرای گشت‌های مشترک و مستمر، اطلاع رسانی به متصدیان صنوف و اعمال نظارت بر روند فعالیت صنوف کم خطر و رعایت پروتکل‌ها و ساز و کار‌های بهداشتی پیش بینی شده بر اساس تصمیمات اعلام و ابلاغ شده ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس از جمله تکمیل پرسش نامه‌های بهداشتی و غربالگری صنوف از طریق سامانه‌های مربوطه تاکید نمود.

هاشمی افزود: شهرداری حمیدیه با همکاری اداره آبفا و آبفار و هماهنگی مرکز بهداشت و با نظارت کارشناسان بهداشت محیط، نسبت به انجام عملیات لایروبی و آهک پاشی مناطق شهری اقدام و بخشداری‌های مرکزی و گمبوعه با هماهنگی مرکز بهداشت، تمام روستا‌ها و تیپ ۳۹۲ زرهی مسعود آشوری، نسبت به لایروبی و آهک پاشی جو‌های روباز و ماند آب‌های روستا‌های فاقد جوی و جدول اقدام نمایند.

او بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مستمر وسایل و اماکن عمومی، محلات و معابر شهری و جایگاه‌های سوخت و همچنین سوخت گیری به وسیله اپراتور جایگاه، گند زدایی مستمر جایگاه مسافربری با همکاری و استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و بسیج انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار