رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا اعلام کرد آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی تحریک‌آمیز نبوده و برای جشن پرتاب شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا اعلام کرد  آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی تحریک‌آمیز نبوده و برای جشن پرتاب شده‌اند.

مارک میلی در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت: «فکر نمی‌کنیم اتفاقی که افتاد برای ما تحریک‌آمیز یا تهدیدآمیز باشد. این آزمایش‌ها ممکن است مربوط به جشن‌هایی باشند که داخل کره شمالی اتفاق می‌افتند نه یک اقدام تحریک‌آمیز عامدانه علیه ما.»

خبرگزاری یونهاپ روز سه‌شنبه گزارش داد که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی آنچه گمان می‌رود چند موشک کروز کوتاه برد باشد را به آب‌های بین شبه جزیره‌کره و ژاپن شلیک کرد که آن‌ها ۱۵۰ کیلومتر پرواز کرده و سپس به دریا افتادند.

در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است این کشور به دقت وضعیت را برای پرتاب‌های احتمالی بیشتر زیر نظر دارد و در عین حال حالت آمادگی خود را نیز حفظ می‌کند.

یونهاپ علاوه بر این نوشته بود شلیک این موشک‌ها در آستانه سالروز تولد کیم ایل‌سونگ بنیان‌گذار فقید جمهوری خلق کره شمالی و همچنین انتخابات سراسری در کره جنوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار