دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت : برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان از بیماری کرونا را تا پایان مهار این بیماری با قدرت ادامه می‌دهیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور از حدود دو ماه پیش، گفت : در روز‌های ابتدایی شیوع این بیماری عده‌ای از سودجویان و فرصت طلبان با گرانفروشی و یا احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در پی ملتهب کردن فضای روانی جامعه بودند.

او گفت : در این راستا دستگاه قضایی استان برخورد قاطع و سریع با این سودجویان را در دستور کار قرار داد و گشت ویژه بازرسی و نظارت متشکل از نماینده دادستان، اداره کل تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تشکیل شد.

دادستان کرمانشاه افزود: بدنبال بازدید‌ها و بازرسی‌های مستمر و مکرر این گشت مقادیر بسیاری دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده کشف و ضبط و برای ۳۵ محتکر پرونده قضایی تشکیل شد.

کرمی تعداد ماسک‌های کشف شده را ۴۵۰۰ عدد، دستکش ۷۰ هزار جفت، الکل سفید ۴۷۳۰ لیتر، مواد ضدعفونی کننده ۴۶۵۰ لیتر، ژل ضدعفونی کننده دست ۱۴ هزار بطری و پد الکلی ۴۲۰ هزار عدد اعلام کرد.

او از انجام ۲۷۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی سطح استان هم خبر داد و گفت: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۳۳۰ فقره پرونده تخلف این واحد‌های صنفی شد.

مدعی العموم کرمانشاه افزود: همچنین ۱۲۰ انبار نگهداری اقلام اساسی زندگی مردم و ۶۵ شرکت توزیع کننده مواد آرایشی و بهداشتی هم مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۷ انبار به علت تخلف پلمب شد.

دادستان کرمانشاه بابیان اینکه طبق اعلام پزشکان پمپ بنزین‌ها از اماکن پرخطر در انتقال بیماری کرونا هستند، افزود: در این راستا به همه پمپ بنزین‌های استان ابلاغ شد تا موارد بهداشتی را بصورت کامل رعایت کنند و درصورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

او ادامه داد: به منظور نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در پمپ بنزین‌ها بیش از ۳۵ مورد بازرسی از آن‌ها صورت گرفت که از این تعداد سه جایگاه به علت نقض مقررات بهداشتی به مدت ۴۸ ساعت پلمب شدند.

کرمی از تداوم این بازرسی‌ها خبرداد و افزود: برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان از بیماری کرونا تا پایان مهار کامل این بیماری کماکان در استان ادامه خواهد یافت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.