مدیرکل اشتغال و کارآفرینی درباره فعالیت مددجویان بهزیستی برای تولید اقلام بهداشتی، توضیحاتی داد.

رضا دهقان مدیرکل اشتغال و کارآفرینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت مددجویان بهزیستی برای تولید اقلام بهداشتی، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا که ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل گرفت و این ستاد اعلام کرد که در حال حاضر با بحران کرونا مواجه هستیم که جامعه هدف بهزیستی برای گرفتن گوشه‌ای از رفع این مشکل وارد عمل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان از دام اعتیاد و افراد دارای معلولیت در کارگاه‌های تولید ماسک و کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده فعالیت می‌کنند که هزار و ۵۰۰ نفر افراد دارای معلولیت، هزار و ۷۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار و ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر بهبود یافتگان از دام اعتیاد هستند وهمچنین سایر گروه‌های دیگر مانند؛ فرزندان بهزیستی، آسیب دیدگان اجتماعی و... به صورت محدود  در این فعالیت حضور دارند.

دهقان تصریح کرد: ۳۶۰ کارگاه کوچک برای تولید ماسک و محصولات دیگر مانند گان و لباس مخصوص کرونا توسط مددجویان راه اندازی شده است، همچنین مددجویان تحت پوشش بهزیستی در کارخانه‌های تولید موادضدعفونی کننده دست و سطوح مشغول به کار هستند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی افزود: تولیدات ماسک در کارگاه‌های کوچک راه اندازی شده که در سطح کشور روزانه حدود یک میلیون ماسک معمولی ، بیش از ۱۰۰ هزار تن موادضدعفونی کننده دست و ۱۵۰ الی ۱۶۰ هزار تن مواد ضدعفونی کننده سطوح  توسط مددجویان تولید می شود.

وی گفت: این کارخانه‌هایی که مددجویان بهزیستی در آن مشغول به کار هستند، کارخانه‌های شخصی و غیردولتی هستند و برخی از مددجویان به صورت جهادی و برخی دیگر از فروش محصولات دستمزد می‌گیرند.

دهقان با بیان اینکه مددجویان در عرضه دستکش نیز به صورت محدود فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: آمار مشخصی از تولیدات آن‌ها نداریم چرا که تولید دستکش نیازمند دستگاه‌های مجهز است و تولید آن به دست مددجویان بهزیستی کمتر صورت می‌گیرد، همچنین باید بگویم که مددجویان ۳ شیفته در حال کار هستند و در چنین شرایط بحرانی خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار مددجو بهزیستی این روز‌ها در کارگاه‌ها و کارخانجات مختلف مشغول به فعالیت هستند که بخش زیادی از آن‌ها را زنان سرپرست خانوار، بهبود یافته های اعتیاد و افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار