معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اصفهان گفت:به دنبال بارش‌های سال گذشته از ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی، ۸۰ واحد کامل تخریب شده و باید بازسازی شود و مابقی تعمیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن قوی بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) اظهار داشت: از ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی، ۸۰ واحد کامل تخریب شده و باید بازسازی شود و مابقی تعمیری است.

اوافزود: به دنبال بارش‌های اسفندماه گذشته ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاها، در بارش‌های هفتم و هشتم فروردین ماه امسال ۶۰ واحد مسکونی و همچنین بر اثر بارش‌های بیستم و بیست و یکم فروردین ماه بالغ بر ۱۴۰ واحد تخریب شدند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تخریب واحد‌های مسکونی در شهرستان‌های چادگان، خوانسار، گلپایگان، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان اتفاق افتاده است، گفت: در حال حاضر افرادی که منازل آن‌ها تخریب شده می‌توانند از وام ویژه بهسازی مسکن روستایی معادل ۴۰ میلیون تومان استفاده کنند.

او ادامه داد: برای سال گذشته به ۱۰ هزار واحد مسکونی وام ویژه بهسازی تخصیص یافته که در همین راستا ۴۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

قوی‌بیان تصریح کرد: تاکنون ۵ هزار و ۸۳۲ وام بهسازی به بانک‌ها ابلاغ و ۴ هزار و ۹۲۸ مورد به بانک‌ها معرفی و ۳ هزار و ۹۰۰ مورد، انعقاد قرارداد شدند.

او با اشاره به واحد‌هایی که بر اثر سیل سال گذشته آسیب دیدند، اظهار داشت: بالغ بر ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۴۴ میلیارد تومان وام بلاعوض به آنان اختصاص یافت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۰ واحد احداثی روستایی و شهری، یک هزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی و یک هزار و ۹۸ وام معیشتی اختصاص یافته است.

او افزود: بالغ بر ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون وام با متقاضیان قرارداد بسته شد و همچنین بیش از یک هزار و ۷۸۰ وام تعمیری و به همین میزان وام بلاعوض به متقاضیان داده شده و همچنین ۵۴ میلیارد تعمیرات بانکی نیز بین ۳ هزار و ۲۰۰ متقاضی تخصیص یافته است.

قوی‌بیان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم، گفت: با شیوع کرونا تمامی ساخت و ساز‌ها تعطیل شده و امیدواریم تا پایان تیرماه احداثی‌ها به اتمام برسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.