نظارت دامپزشکی خراسان شمالی بر ۱۰ میلیون جوجه ریزی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور گفت:افزون بر ۹ میلیون و ۶۷۵ هزار قطعه جوجه با نظارت بهداشتی دامپزشکی در مرغداری‌های صنعتی خراسان شمالی در سال 98 پرورش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید فرزین حسینی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان شمالی افزود: پارسال در کنار فعالیت یک واحد پرورش مرغ اجداد و یک واحد مرغ تخمگذار، در هر ماه به طور میانگین نیمی از ۱۰۷ واحد پرورش مرغ گوشتی این استان نیز فعال بود.

حسینی عنوان کرد: این در حالیست که سال ۹۷ مجموع جوجه ریزی انجام شده در واحد‌های مرغداری این استان اندکی بیش از ۸ میلیون قطعه بود.

او با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۳۸ میلیون قطعه نوبت سر جوجه در سال ۹۸،اظهار کرد:  خراسان شمالی با دارا بودن ۱۰۷ واحد پرورش طیور گوشتی به ظرفیت بیش از ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار قطعه جوجه در هر دوره (با میانگین حدود ۸ میلیون قطعه جوجه ریزی سالانه در سال‌های اخیر) و ۴ مزرعه مرغ تخمگذار با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار قطعه پولت تخمگذار، بخش زیادی از تقاضا‌های مصرف جمعیت این استان را تامین می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان شمالی گفت: وجود ۷ مزرعه شترمرغ در کنار میزان قابل توجهی طیور بومی در روستاها، نیازمند انجام مراقبت‌های دقیق بهداشتی دامپزشکی است و پایش سلامت، مدیریت بهداشتی و کنترل بیماری در این واحد‌ها حجم کار بالایی را می‌طلبد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.