۱۵۴ هزار و ۴۱ نفر پارسال به واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی مازندران مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: تعداد ۱۵۴ هزار و ۴۱ نفر به صورت حضوری و ۸ هزار و ۶۱۳ نفر از طریق تماس تلفنی در واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی استان پارسال مشاوره شده اند.

او افزود:  برای ۴۹۹ نفر نیز که از توان مالی خوبی برخوردار نبودند وکیل معاضدتی رایگان و برای ۱۰۲ نفر کارشناس معاضدتی تعیین و معرفی شد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد:علاوه بر این به تعداد ۱۱ هزار و ۹۵۵ مشاورین حقوقی قوه قضاییه استان در واحد‌های ارشاد و معاضدت حوزه‌های قضایی طبق جدول زمانبندی جهت ارایه مشاوره به مردم حضور پیدا کرده اند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه از آن جایی که واحد ارشاد و معاضدت قضایی به‌ صورت تخصصی به موضوعات حقوقی اقدام می‌کند؛ لذا توصیه می‌شود رسانه‌ها با برنامه‌های مدون این واحد را به جامعه بیشتر معرفی کنند، گفت: معرفی واحد ارشاد و معاضدت قضایی به جامعه موجب می‌شود تا افرادی‌که بضاعت مالی جهت اخذ وکیل ندارند از این طریق نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایند.

او افزود: انتظار می‌رود با توجه به حجم بالای پرونده‌های در جریان در محاکم و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت نامناسب مالی افرادی‌که موفق به دریافت وکیل نشده‌اند، رسانه‌ها، نسبت به معرفی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به وجود این واحد قضایی را به حد بالای خود برسانند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.