مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان به کاهش ۵۴ درصدی ورودی به زندان‌های استان طی امسال اشاره کرد و گفت: طی پارسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی به زندان‌های استان داشته‌ایم.

کاهش ۵۴ درصد ورودی به زندان‌های کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ رمضان امیری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه تمامی کارکنان زندان‌های استان کرمان از نیمه اسفندپارسال در آماده‌باش هستند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ در سطح جامعه، کار پرسنل اداره‌کل زندان‌ها چندین برابر شده تا از ابتلای زندانیان به این بیماری پیشگیری شود.

او با اشاره به کاهش ۵۴ درصدی ورودی به زندان‌های استان طی امسال افزود: طی پارسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی به زندان‌های استان داشته‌ایم که نسبت به سال قبل از آن، ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان تصریح کرد: تعداد موجودی زندان‌های استان کرمان نیز نسبت به سال گذشته ۳ و نیم درصد کاهش داشته است.

امیری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری جلسات محاکمه به صورت الکترونیکی در زندان‌های سراسر استان کرمان فراهم شده است، گفت: طی پارسال دادگاه الکترونیکی ۸۲۶ نفر از متهمان در مجموعه زندان‌های استان برگزار شده است که نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌های اعزام و بدرقه زندانیان داشته است.

او با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات رئیس کل دادگستری استان کرمان، اعزام زندانیان به مراجع قضائی باید متوقف شود، اظهار کرد: تلاش می‌شود که تمامی محاکمات به صورت الکترونیکی در استان برگزار شود.

براساس تعاملات موجود بین اداره‌کل زندان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با انجام اقدامات پیشگیرانه تاثیرگذار، حتی یک مورد زندانی مبتلا به کرونا تاکنون نداشته ایم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار