اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۳۱ فروردین ادامه دارد و با توجه به شرایط جامعه طرح فاصله گذاری اجتماعی احتمالا در اردیبهشت ماه نیز تمدید شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،شجاعی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: برای جمع‌آوری و ساماندهی کمک‌های مردمی کمیته‌ای را از اعضای هیأت امناء بازار، هیأت امناء بیمارستان موقت، ستاد همیاری، نهاد‌های مردمی، شورا اسلامی و شهرداری، چند ارگان و فرمانداری تشکیل می‌دهیم که بر کمک‌های مردمی و ورود و خروج حساب‌های اعلام شده نظارت کنند.

او افزود: کمک‌های جمع آوری شده خیران را به مردم نیازمند و تامین نیاز‌های بیمارستان اختصاص می‌دهیم.

شجاعی تصریح کرد: تا ۳۱ فروردین ماه صاحبان مشاغل کم خطر فرصت دارند برای ادامه فعالیتشان در سامانه ثبت نام کنند و برای مشاغل پرخطر چهارشنبه تصمیم گیری خواهیم کرد که اگر قرار باشد بازگشایی شوند باید چه مواردی را رعایت کنند و بر طبق پروتکل‌های بهداشتی باید فعالیت کنند.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد نیز در این باره گفت: تاکنون در شهرستان ۹۸ مورد مثبت اعلام شده است که حال عمومی آن‌ها خوب است و در این بین ۱۴ درصد در روستا‌ها و ۸۶ درصد در شهرستان به این ویروس مبتلا شدند.

ناصر فرخ، متخصص بیماری‌های داخلی در بیمارستان مهاباد گفت: کرونا ویروس، ویروس ضعیفی است که تعداد فوتی‌های آن نسبت به بیماری‌های گذشته بسیار کم است و افراد فوت شده حتما دارای بیمار‌های زمینه‌ای همچون قلبی، دیابت، تنفسی و ریه ای، کلیه‌ای بوده اند.

او اضافه کرد: نزدیک ۳۵درصد مبتلایان به کرونا ویروس افراد زیر ۱۸ سال هستند که کاملا سرحال و علائم ویروس کرونا را ندارند و بدنشان بشدت مقاوم هستند و بشدت در بین مردم ویروس را پخش میکنند.

فرخ اظهارداشت: ۹۵ درصد مواقع مبتلایان به ویروس کرونا خوب می‌شوند.

محمد جهین، رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان مهاباد بیان کرد: تاکنون سه صنف شروع به فعالیت کردند که باید حتما به پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند.

اوافزود: همشهریانی که شغل شان کم خطر است می‌توانند برای بازگشایی و شروع فعالیت شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند و ثبت نام به عمل آوردند.

جهین اضافه کرد: این افراد تا سی‌ویکم فروردین فرصت دارند به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند و مشاغلی که شروع به فعالیت می‌کنند باید حتما نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را طبق پروتکل بهداشتی که مقرر گردیده است را رعایت کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر نکوئیان
۱۵:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
مشاوراملاکی هستم دراراک
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۲۰:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
املاک