معاون راهداری سازمان راهداری گفت: بارندگی و سیل اخیر حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت به استان خراسان رضوی وارد کرده است.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دو محور مهم استان سمنان و خراسان رضوی از جمله محور سبزوار و شاهرود به علت بارندگی‌های شدید دچار مشکل شده است، گفت: محورهای اصلی مشهد تهران طی ۲ شب  و هر بار چند ساعت مسدود شده‌اند تا با اصلاح آن بتوانیم تردد در این مسیر را فراهم کنیم.

اکبری به سیل اخیر استان خراسان رضوی اشاره کرد و  افزود: بهسازی این بخش از جاده اصلی مشهد - تهران با اولویت قسمت‌هایی که ترافیک سنگین‌تر و خرابی بیشتری دارند، ظرف امسال پیگیری می‌شود.

اکبری بیان کرد : عملیات لکه‌گیری سطح جاده کمربند جنوبی شهر سبزوار که در بخشی از جاده اصلی مشهد - تهران قرار دارد در اولویت اجرا قرار دارد.


بیشتر بخوانید: خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر به کشور 


آب گرفتگی ۴ نقطه به طول ۵۰۰ متر

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه در این مسیر ۴ نقطه و هر نقطه به طول ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر دچار آبگرفتگی شده و با انتخاب مشاور نصب وایرنال و مرمت بازسازی جاده قدیمی به صورت کامل بازگشایی می شود، گفت: در حال انتخاب مشاور و طراحی هستیم که با نصب چند دستگاه پل این مسدودیت، برطرف شود.

اکبری با بیان اینکه با کاهش بارندگی و فروکش شدن آب برخی از این مسیرها بازگشایی شده است، گفت: با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات که در اختیار داریم ظرف چند هفته آینده این‌ مسیر به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

او تصریح کرد: بارندگی‌های شدید در طی این چند روز حدود ۲۰ میلیارد تومان به استان خراسان رضوی خسارت وارد کرده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: این محور به علت رانش زمین، آسیب دیده و به ناچار مسدود شده است و برآورد می‌شود، تا یک هفته دیگر بازگشایی شود.

اکبری افزود: بجنورد- آشخانه، محور مهم و پرتردد استان و کشور است و بنابراین باید بازگشایی آن تسریع شود، اکنون، مسافران عبوری، از محور قدیم تردد می‌کنند و با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، مرمت این محور آغاز شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: قرار است با ایجاد کانال و زه‌کشی، سطح جاده به تثبیت اولیه برسد.

او تصریح کرد: البته کار مطالعات زمین شناسی و ژئوفیزیک هم انجام می‌شود تا در صورت نیاز، اقدام اساسی مورد لزوم، برای این محور انجام شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای افزود: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای مرمت این محور، از منابع استان تامین می‌شود.

اکبری در پایان بیان کرد: مرمت محور تخریب شده بجنورد-آشخانه که از صبح دیروز به علت رانش زمین، مسدود شده است، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار