معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان قزوین از صدور و تمدید ۶۱۹ فقره مجوز صنایع دستی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنرهای‌‎سنتی استان گفت: پارسال ۶۱۹ مجوز در حوزه معاونت صنایع‌دستی استان صادر و تمدید شد که از این تعداد ۴۲۵ فقره به پروانه تولید انفرادی، ۱۵ فقره به پروانه تولید کارگاهی و ۱۷۹ فقره به کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص دارد.

حصاری درباره نحوه صدور پروانه تولید انفرادی اظهار کرد: عدم اشتغال و بیمه در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، مهارت و فعالیت مستمر و مداوم در رشته مورد تایید صنایع‌دستی و شرایط استاندارد کارگاه از مهمترین شرایط دریافت پروانه تولید انفرادی است.

او اضافه کرد: در صورت عدم مهارت، متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم تحت نظارت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان موفق به دریافت این مجوز می‌شوند.

او افزود: پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی برای متقاضیان دارای نیروی کار، تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند تولید و توانایی ساخت محصول، صادر می‌شود و ضروری است که فضای کارگاه خارج از محل سکونت باشند. هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون بیمه، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

حصاری با بیان اینکه کارت شناسایی به منزله شناسنامه و مدرک هویتی هنرمندان به شمار می‌رود، یادآور شد: کارت شناسایی صنعتگران با چهار کد مجزا در بخش‌های مختلف شامل پیشکسوتان صنایع دستی، فعالان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و شاغلان فعال در کارگاه‌های تولیدی صادر می‌شود و دارندگان مهارت در تولید صنایع‌دستی می‌توانند با نمونه‌ای از آثار خود به حوزه معاونت صنایع‌دستی استان مراجعه و برای دریافت کارت شناسایی خود اقدام کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی قزوین خاطرنشان کرد: مجوز‌های حوزه صنایع‌دستی در سال ۹۸ پس از کسب مهارت و قبولی متقاضیان در آزمون مربوطه و انجام بازدید‌های کارگاهی صادر شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار