مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برگزاری کلاس های آموزشی هنری تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به آگاهی کلیه آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی می‌رساند، برای آغاز به کار مجدد فعالیت آموزشگاه‌ها باید ابتدا به سامانه salamat.gov.ir، مراجعه و نسبت به درج مشخصات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

او، تصریح کرد: نظر به اینکه آخرین مهلت ثبت اطلاعات در سامانه یاد شده  ۲۸ فروردین‌ماه است که یادآور می‌شود، ثبت‌نام  نکردن در این سامانه منجر به  صادر نشدن مجوز فعالیت و یا در صورت فعالیت موجب توقف فعالیت واحد کاری مربوطه می شود.

سهرابی ادامه داد: واجب است تا اطلاعات واحد آموزشگاهی در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و کد رهگیری دریافت شود، که پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم، تجهیزات و مکان مورداستفاده توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری به‌دقت رعایت شود.

او، افزود: برگزاری کلاس‌های تک‌نفره (استاد- شاگرد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و برگزاری کلاس‌های آموزشی جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و به منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلف‌اند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه جلوگیری کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: به‌ منظور تداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی در صورتی مجاز است که با نظارت و برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و  ارائه آموزش با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی مانند نرم‌افزارهای مورداستفاده دانشگاه‌ها و آموزش‌ وپرورش برای ارائه آموزش مجازی انجام شود، به‌ طوری‌که نظارت و پاسخگویی آموزشگاه آزاد هنری امکان‌پذیر باشد.

او، اظهار کرد: آموزش هنری به‌ صورت حضوری و نیز در بستر مجازی  با رضایت هنرجو و خانواده امکان‌پذیر است و اجباری نخواهد بود و هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی ۲۰ درصد کمتر از کلاس‌های حضوری بوده، و شروع به کار فعالیت آموزشگاه‌ها در تمام کشور به جز استان تهران از زمان صدور این اطلاعیه و با رعایت مفاد آن مجاز است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.