با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۷ فروردین ۹۹ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۷ فروردین سال  ۹۹، کاری از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان را مشاهده می کنید:

پلمب ۸۵۱ واحد صنفی متخلف از ابتدای طرح پیشگیری از ویروس کرونا در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به بازدید از ۳۳ هزار و ۱۳۶ واحد صنفی از ابتدای طرح نظارت بر صنوف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا و پلمب ۸۵۱ واحد صنفی غیر ضروری و متخلف گفت: این طرح‌ها و تمام اقدامات کنترلی و نظارتی به منظور سلامت آحاد جامعه و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا صورت گرفته و تا عادی شدن وضعیت استمرار خواهند داشت.

 

سردار عبدالرضا ناظری افزود: در راستای پیشگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا، یک سری محدودیت طی دو مرحله برای فعالیت برخی اصناف در قالب واحد‌های ضروری و غیرضروری تصمیم سازی و اجرا شد تا با کاهش حجم مراجعات مردمی در اماکن عمومی از زمینه‌های واگیر این بیماری مهلک کاسته شود.

او تصریح کرد: در این رابطه ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا با هماهنگی مقام قضایی و با همراهی نمایندگان شبکه بهداشت و اداره صمت در مرحله اول از ۱۹ هزار و ۷۵۷ واحد صنفی بازدید کردند که طی این بازدید‌ها ۵۴۸ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پلمب شدند.

 

سردار ناظری بیان داشت: برابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی تعدادی از واحد‌های صنفی و فعالیت نکردن برخی واحد‌های صنفی پرخطر در مرحله دوم اجرای این طرح، ماموران پلیس امنیت عمومی ضمن بازدید مستمر از بیش از ۱۳ هزارو ۳۷۹ واحد صنفی در مجموع به ۱۳۴ واحد صنفی که به مصوبات ذکر شده در اطلاعیه‌های صادره توجه نکرده بودند اخطار پلمب داده و ۳۰۳ واحد صنفی نیز پلمب شدند.

مسئول ارشد انتظامی استان بیان داشت: در مرحله دوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، واحد‌هایی همچون مراکز اقامتی و پذیرایی، هتل ها، تالارها، قهوه سراها، سفره خانه ها، چایخانه ها، سالن‌های اجتماعات و برگزاری همایش ها، صنف پوشاک، کیف و کفش، بزازی، طلا فروش، باشگاه‌های ورزشی، بازی‌های رایانه ای، مجتمع‌های تجاری، پاساژ‌ها و قسمت سرپوشیده بازار بزرگ کرمان جزو صنوفی هستند که تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

 

فرمانده انتظامی استان ضمن قدردانی از همکاری و همیاری مردم در اجرای طرح‌های پیشگیری از شیوع کرونا افزود: بازگشایی برخی صنوف به منزله رخت بر بستن ویروس کرونا از جامعه نیست و مردم باید به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داشته و ضمن پرهیز از تردد‌های غیر ضروری، هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی اعم از فعالیت غیرمجاز، گرانفروشی، احتکار اقلام ضروری مردم و دیگر تخلفات را به رده‌های انتظامی اطلاع دهند و پلیس را در اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها که قطعاً به نفع و عامل حفظ سلامت عمومی هستند، یاری دهند.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای تجهیزات برق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق حین سرقت سیم، کابل برق و مخابرات در عملیات ماموران کلانتری ۱۴ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت به خصوص سیم، کابل برق و مخابرات در نقاط مختلف شهر کرمان، ماموران کلانتری ۱۴ حین گشت زنی شبانه و هدفمند یک سارق را حین سرقت دستگیر و به منظور بازجویی به کلانتری منتقل کردند.

 

او تصریح کرد: این فرد در بازجویی‌های تخصصی ماموران با توجه به شواهد و مدارک موجود به ۲۹ فقره سرقت سیم، کابل برق و مخابرات در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به معرفی سارق به مقامات قضایی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده افراد و تردد‌های مشکوک در سطح محله یا وقوع خاموشی‌های نامتعارف، مراتب را به پلیس اعلام کنند.

 

کشف ۳۰۷ کیلوگرم تریاک در عملیات پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰۷ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات پلیس شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر رودبارجنوب با انجام کار اطلاعاتی از قصد سوداگران مرگ برای انتقال یک محموله سنگین موادمخدر از شرق به مرکز کشور مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار در محور مواصلاتی"دلگان-رودبار" به یک دستگاه خودروی پژو که با سرعت بالایی در حرکت بود، مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند، اما با فرار راننده و انجام حرکات خطرساز رانندگی وی روبه رو شدند.

 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ورود یک دستگاه خودروی پژوی دیگر به محل و انجام حرکات نمایشی برای فراری دادن خودروی اول بیان داشت: ماموران پلیس نیز بر اساس تجارب و مهارت‌های خوبی که در رانندگی و کنترل خودرو‌های فراری دارند این خودرو را در رسیدن به هدفش ناکام گذاشته و در ادامه، ضمن متوقف ساختن خودروی اول و دستگیری راننده، از آن ۳۰۷ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سردار ناظری با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با سوداگران مرگ، نجات نسل جوان جامعه از تهدید بزرگ موادمخدر را نیازمند همکاری و مشارکت مسئولانه آحاد مردم و دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: همانطور که خادمان نظم و امنیت در راستای مقابله با ورود و توزیع این مواد خانمانسور جان خود را در مقابل سوداگران مرگ سپر بلا می‌کنند از مردم نیز انتظار داریم هر مورد خاص در رابطه با حمل و توزیع موادمخدر را به رده‌های انتظامی منعکس کنند.

 

همچنین فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۹۱ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک در عملیات شبانه ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان کهنوج خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان کهنوج با انجام کار اطلاعاتی مشترک با پلیس شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از قصد قاچاقچیان برای حمل یک محموله سنگین موادمخدر با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو پارس با عبور از محور‌های مناطق جنوبی استان مطلع شدند.

 

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار در محور"جیرفت-دلفارد" خودروی مورد نظر را شناسایی کرده و به آن دستور ایست دادند، اما سرنشین این خودرو از محل فرار کرد.

سردار ناظری تصریح کرد: تکاوران یگان ۱۱۶ نیز با تعقیب و مراقبت ضربتی و موضع گیری مناسب موفق شدند این خودرو را پس از طی مسافتی کوتاه متوقف و ضمن دستگیری راننده، از قسمت‌های مختلف آن ۳۹۱ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک کشف کنند.

او بیان داشت: در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نیز که به عنوان اسکورت خودروی حامل مواد را همراهی می‌کرد با هوشیاری و استقرار ضربتی ماموران در یک نقطه دیگر این محور متوقف و راننده آن دستگیر شد.

 

سارق کنتور‌های آب در کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق کنتور آب و کشف ۱۸ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کنتور آب در سطح شهر کرمان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه، ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی یک سارق را شناسایی و با انجام یکسری کار اطلاعاتی و پلیسی وی را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

 

سرهنگ فداء تصریح کرد: سارق با توجه به شواهد و مدارک موجود در بازجویی‌های تخصصی ماموران به ۱۸ فقره سرقت کنتور آب در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تحویل متهم به مقامات قضایی از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری ۱۴ دختر و پسر در یک مهمانی شبانه در جیرفت  

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از دستگیری ۷ دختر و ۷ پسر در یک مهمانی شبانه و پلمب یک کافه در این شهرستان خبر داد.  

حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: امشب خبری مبنی بر اینکه تعداد ۷ دختر و ۷ پسر با اجاره یک کافه در خیابان آزادی نرسیده به میدان معلم، اقدام به برگزاری یک جشن مختلط ورقص و هنجار شکنی کردند به ما مخابره شد.

او افزود: این مهمانی مختلط با عنوان جشن تولد با حضور تعدادی دختر و پسر جوان با وضع ظاهری نامناسب برگزار می‌شد.

 

سلامی تصریح کرد: پس از تحقیقات اولیه و بررسی صحت و سقم موضوع، نسبت به دستگیری افراد مذکور با تلاش نیرو‌های پلیس امنیت و اطلاعات اقدام و همه آن‌ها بازداشت شدند.

دادستان شهرستان جیرفت بیان داشت: در حالی که مردم مومن جیرفت در حال آماده شدن برای ماه مبارک رمضان هستند، عده‌ای هنجار شکن اقدام به برگزاری مراسم مختلط به نام جشن تولد همراه با رقص در یکی از کافه‌ها بودند، که صاحب متخلف کافه شناسایی و کافه وی نیز پلمب شد.

 

سلامی به خانواده‌های این دختران و پسران متخلف توصیه کرد: جمعیت جوان این شهر یک پتانسیل بزرگ محسوب می‌شود، متاسفانه در حال گرفتار شدن به مسایل جدیدی است که باید خانواده‌ها نسبت به آن هوشیار باشند.

او خطاب به مسئولین فرهنگی شهرستان جیرفت افزود: جیرفت شهری با مردم مومن و با فرهنگی اصیل و سنتی است، که باید فرهنگ آن حفظ شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه دستگاه قضایی همواره با رفتار‌های غیر اسلامی برخورد قاطع می‌کند، تصریح کرد: با عوامل هنجار شکن و افرادی که با انجام چنین برنامه‌هایی چهره فرهنگی جیرفت را مخدوش می‌کنند و به خصوص افرادی که رفتار‌های هنجار شکن انجام می‌دهند به منظور آرامش مردم و ایجاد امنیت برخورد قاطع می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار