مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در گام اول تاکنون بیش از پنج هزار و ۹۲۰ مدرسه ابتدایی استان در شبکه شاد فعال شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در گام اول تاکنون بیش از پنج هزار و ۹۲۰ مدرسه ابتدایی استان در شبکه شاد فعال شده‌اند و بقیه مدارس در روز‌های آینده با فراهم شدن زیر ساخت‌ها در این بستر فعال خواهند شد.


او افزود: نظرسنجی‌ها نشان داد که بیشترین رضایت‌مندی از کلاس‌هایی است که به صورت غیر متمرکز توسط معلمان و دبیران برگزار شده، زیرا معلم با توجه به شناخت از دانش آموزان خود، شیوه تدریس کار شده و بودجه‌بندی دروس، آموزش مجازی را مهیا می‌سازد و این شیوه نتیجه بخش‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش بستر دوسویه ارتباط و آموزش بین معلم و دانش آموز را در فضای مجازی در قالب شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) راه‌اندازی کرد که با بسیاری از سامانه‌های موجود در آموزش و پرورش از جمله سناد مرتبط است و ضمن این که اطلاعات مدیران، معلمان و دانش‌آموزان نیز در آن کاملا محفوظ خواهد ماند.

خدابنده بیان کرد: برخی از مدارس مشهد به علت قرار داشتن در مناطق محروم از امکان اینترنت نیز محروم هستند و به همین دلیل ارائه آموزش‌های مجازی و تهیه مطالب آموزشی توسط معلمان نیز با مشکل همراه است.

او تصریح کرد: دو هزار مدرسه در مناطق محروم استان خراسان رضوی تا پایان اردیبهشت ماه به اینترنت متصل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که حدود ۶۵۰ هزار دانش آموز در مشهد مشغول به تحصیل هستند که زیرساخت اینترنت برای همه آن‌ها به نوعی فراهم است، تاکید کرد:، اما در برخی از مدارس مناطق محروم به خصوص در حاشیه شهر‌ها دانش آموزان امکان دسترسی به گوشی اندروید و یا تبلت را ندارند که در این زمینه نیز خیرین نیک اندیش قول مساعدت داده‌اند.

خدابنده اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیلی ناخواسته مدارس جهت قطع شدن زنجیره شیوع این ویروس صورت گرفت و به تبع آن اوضاع به گونه‌ای رقم خورد که امکان بازگشایی مدارس حاصل نشد.

او افزود: بر خلاف تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و بسیاری از معلمان و دبیران خراسان رضوی به صورت خودجوش به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کردند و این راهبرد توسط استان و در سطح ملی نیز پیگیری و در نهایت بستر آموزش‌های مجازی پایه‌ریزی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در ادامه این روند بخشی از دروس در رسانه ملی ضبط و پخش، برخی از محتوا‌ها در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت آفلاین بارگذاری شد و تدریس برخی محتوا‌ها نیز به صورت آنلاین و برخط انجام گردید که همگی این شیوه‌ها به استمرار آموزش و یادگیری کمک کرد.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.