مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین از راه‌اندازی بانک اطلاعات افراد نیازمند در آینده نزدیک برای اجرای مطلوب طرح مومنانه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین از راه‌اندازی بانک اطلاعات افراد نیازمند در آینده نزدیک برای اجرای مطلوب طرح مومنانه که تحت پوشش هیچ نهاد حاکمیتی یا حمایتی قرار ندارند، خبر داد و گفت: افزود: اطلاعات این بانک در اختیار نهاد‌های عضو کمیته معیشتی استان و نهاد‌های خیریه و نیکوکاری قرار خواهد گرفت تا از موازی کاری جلوگیری شده و کمک‌ها به نیازمندان واقعی برسد.

او با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: ستاد کمک‌های مومنانه در استان با مشارکت همه دستگاه ها، خیران و بازاریان و واحد‌های تولیدی ایجاد شده و شماره حساب مشترک در اختیار این نهاد‌ها قرار داده است.

بیدخام تاکید کرد: برای اینکه جمعیت بیشتری از افراد نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند و موازی کاری کمتر انجام شود پویش‌ها و تلاش‌های سازمانی و مردمی در قالب ستاد کمک‌های مومنانه سازماندهی می‌شود.

او ادامه داد: این طرح برای کمک به شغل‌های که افراد درآمد روزانه داشتند و با شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شدند و شناسایی این افراد در صنوف مختلف شامل کارگران فصلی، دستفروشان و رانندگان تاکسی و حمل و نقل شروع شده و درخصوص شیوه کمک به آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: استفاده از مشارکت و ظرفیت مردمی در اجرای طرح کمک مومنانه برای ایجاد حس همدلی در دستور کار قرار دارد و فرمانداری‌ها با کمک پایگاه‌های بسیج محلات و سپاه با محوریت دفتر امام‌جمعه در شهرستان‌های استان کار شناسایی افراد و جمع‌آوری کمک‌ها را برعهده دارند.

او از همراهی مردم و خیرین در کمک رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تا با تداوم این روند پیش از آغاز ماه مبارک رمضان مرحله نخست توزیع اقلام معیشتی شروع شود.

بیدخام، ظرفیت بسیج، مساجد و دستگاه‌های اجرایی برای توزیع درست و به موقع بسته‌های معیشتی را بسیار موثر دانست و گفت: به مدد شبکه‌های شکل گرفته در قالب بسیج، مساجد و فرمانداری و دهیاری‌ها توزیع بسته‌های معیشتی به بهترین شکل ممکن و با رعایت حفظ کرامت انسانی انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه کمک‌های مومنانه براساس اولویت‌بندی و به منظور دستگیری از اقشار نیازمند تدارک دیده شده است، افزود: شماره حساب مشترک بزودی در فضای مجازی و بیلبورد‌های شهری تبلیغ خواهد شد و سه کمیته مشخص با حضور بسیج محلات؛ سپاه، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ بهزیستی، تامین اجتماعی و اداره کل و امور اجتماعی با محوریت دفتر امام جمعه پیش از ماه مبارک رمضان به شناسایی افراد نیازمند و کمک به آن‌ها خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار