دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشور‌های همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است.

امیرعبداللهیان: شیوع کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده استبه گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت؛ دریا اورس، سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوند‌های عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت مناسبات دوستانه فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها با ترکیه استقبال می‌کند.

او در ادامه روابط موجود تهران و آنکارا را در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی ممتاز خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران فراگیر کرونا ویروس افزود: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشور‌های همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است.

 دستیار ویژه رئیس مجلس تصریح کرد: پزشکان و کادر درمانی ایرانی آمادگی لازم برای ارائه تجربیات خود در خصوص تقابل با بیماری کرونا را دارند و همکاری مشترک در تقابل با این بیماری پر اهمیت است.

در ادامه این دیدار دریا اورس سفیر ترکیه با ابراز خرسندی از گسترش مراودات میان دو کشور بیان داشت: مراودات دولتی، پارلمانی و مردم ترکیه و ایران طی سالیان متمادی و بر حسب حسن همجواری، فرهنگی، دینی و تاریخی به پیش رفته است.

او تحکیم تعاملات فی مابین در شرایط بحران فراروی جهانی و منطقه‌ای در مبارزه با کرونا ویروس را حائز اهمیت خواند و تبادل تجربیات کادر درمانی ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست.

 سفیر ترکیه در پایان ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر آقای دکتر لاریجانی به سلامت و فعالیت قبل از ابتلا به ویروس کرونا برگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار