در پی بارندگی های اخیر

خسارت بیش از ۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: در پی بارندگی چند روز اخیر پنج میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان طبس خسارت وارد شده است.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:  بارندگی ها ی اخیر به ۲۹۷ هکتار محصولات زراعی، ۱۳۵ محصولات باغی، ۱۴ رشته قنات ،۴۵۲ متر کانال انتقال آب ساختمان و تاسیسات دامداری ،اراضی کشاورزی ،آب انبار و آبشخور دامی ، راه عشایری، جاده بین مزارع  خسارت وارد کرده است.

او  همچنین  افزود: در پی این بارندگی ها  و آبگرفتگی مسیرها ۴۳ راس دام  تلف شده است.

بخشایی با اشاره به اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره‌برداران عنوان کرد اظهار کرد: با افزایش مخاطرات طبیعی از بهره برداران درخواست می‌شود موضوع بیمه محصولات زراعی باغی و دامی را جدی بگیرند تا بتوانند از شرایط و مزایای آن در هنگام بروز خسارات استفاده نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با توجه به وسعت شهرستان و پراکندگی روستا‌ها از بهره‌برداران خواسته پس از بروز خسارت مراتب را از طریق تلفن، پیامک و یا نامه به مراکز جهاد کشاورزی و شرکت‌های خدمات بیمه‌ای اعلام تا نسبت به اعزام اکیپ‌های کارشناسی جهت تهیه مستندات و برآورد خسارات اقدام شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.