برای تقویت سیستم ایمنی بدن در استفاده از سیر، زنجبیل و مکمل‌ها شواهد علمی اثبات شده‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبداللهی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: اگر تغذیه مناسب باشد و تنوع و تعادل رعایت شود، سیستم ایمنی بدن در مقابل تمام بیماری‌ها نه فقط کرونا حفظ خواهد شد و این مورد از نظر علمی بسیار اثبات شده است.

او افزود: اینکه مصرف سیر، سیل و زنجبیل برای مقابله با کرونا اعلام می‌شود، هیچ شواهد علمی اثبات شده برای تاثیر این موارد نداریم.

عبداللی تصریح کرد: اگر تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی یا سبزیجات و میوه جات در برنامه روزانه رعایت شوند؛ چرا که سبزی میوه منبع ویتامین C هستند و به تقوین سیستم ایمنی کمک می‌کند دیگر نیازی به مصرف مکمل برای این مورد نیست.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: همه انواع مواد غذایی که حاوی بتاکاراتن یا ویتامین A مانند هویج، کدو حلوایی، شیر، لبنیات و هر سبزی و میوه که زرد، قرمز، نارنجی رنگ و سبز تیره است، منبع خوبی برای بتاکاراتن هستند که همانند موادغذایی ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

عبداللهی در پایان گفت: مصرف هیچ مکملی توصیه نمی‌شود و تبلیغ دارو‌های گیاهی هیچ کدام مستند علمی وجود نداردو فقط از طریق رعایت برنامه غذایی درست یعنی مصرف بیشتر سبزیجات، میوه جات و مصرف کافی مایعات مانند سوپ و غذای گرم برای مقابله با کرونا منبع خوبی هستند که برای مصرف توصیه می‌شوند.

متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که مصرف بیش از حد ویتامین‌ها نه تنها سیستم ایمنی در مقابل ویروس کرونا را تقویت نمی‌کنند، بلکه ممکن است در ریسک ابتلا به ویروس‌ها را بالا ببرند؛ بنابراین در مصرف هر نوع ماده غذایی یا خوراکی تعادل را رعایت کنید و هر چیزی را به اندازه مصرف کنید.

به علت ویروس کرونا توصیه می‌شود تا حد امکان از میوه جات و سبزیجات بدون پوست استفاده شود و آن سبزیجاتی مانند کاهو، سبزی خوردن، انواع کلم و ... که نمی‌توان پوست آن‌ها را کند حتما تمیز شسته شوند تا اگر به آلودگی ناقل بودند باعث انتقال ویروس نشوند.

ویروس کرونا؛ شایعات تغذیه‌ای که دامن گیر افراد می‌شود

نکته دیگری که باید رعایت شود نقش صبحانه در این روزهاست که اگر هر وعده را سر ساعت مخصوص به خود مصرف کنیم سیستم ایمنی قوی تری در مقابل ویروس کرونا خواهیم داشت، اما به علت خانه نشینی زمان خواب بسیاری از افراد به هم ریخته و در تایمی از خواب بیدار می‌شوند که وقت ناهار است و به همین علت اصلی‌ترین وعده غذایی خود که همان صبحانه است را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان‌های شمال غربی/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ برای قدم زدن در خیابان‌ها نیست

بیشتر بخوانید: شیوع کرونا و قرنطینه خانگی، بهترین زمان برای صمیمیت بیشتر والدین با نوجوانان

بیشتر بخوانید: رعایت فاصله ایمنی در کنار استفاده از ماسک‌های N۹۵ توصیه می‌شود

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا هیچ ارتباطی به نحوه غذا خوردن ندارد

بیشتر بخوانید: چه نکاتی در مورد ویروس کرونا کاملا نادرست هستند؟

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار