میدل ایست آی در گزارشی نوشت در حالی که آمریکا با کمبود ماسک‌های بهداشتی روبروست، مسلمانان این کشور برای جبران آن دست بکار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی به بررسی کمک‌های مسلمانان آمریکا به کادر درمانی این کشور در مقابله با کرونا پرداخت و نوشت: در حالی که بیمارستان‌های آمریکا با کمبود ماسک‌های بهداشتی روبرو هستند، مسلمانان سراسر کشور سوزن و نخ بدست گرفته تا برای تأمین نیاز کادر درمانی ماسک درست کنند.

در گزارش میدل ایست آی آمده است: زمانی که دکتر «منیره حبلی» متخصص زنان و زایمان در شهر سینسینتی واقع در ایالت اوهایو اوایل ماه جاری میلادی درخواستی را در خصوص ماسک‌های بهداشتی مطرح کرد، مرکز اسلامی این شهر به سرعت به این درخواست پاسخ داد.

در ادامه این گزارش آمده است: «مرام خباز» مدیر مرکز اسلامی سینسینتی(ICGS) تیمی از داوطلبان را برای دوخت ماسک از خانه هایشان جمع آوری کرد.

ماسک های تهیه شده از سوی مرکز اسلامی سینسینتی در آمریکا

در راستای انجام هماهنگی‌ها بصورت مجازی، یکی از داوطلبان اقدام به ساخت ویدئویی آموزشی کرد و یکی دیگر از داوطلبان با تهیه مواد لازم، سیستمی را برای تحویل این ماسک‌ها به بیمارستان‌های محلی به راه انداخت و در ظرف چند روز، داوطلبان نزدیک به هزار ماسک را به بیمارستان‌های این شهر تحویل دادند.

مرام خباز مدیر این مرکز اسلامی که خود نیز یک پزشک است، گفت: ما نیازمند کمک‌های بسیاری بودیم. ما نیازمند شمار زیادی داوطلب برای دوخت و دوز بودیم و از این رو با تمامی دوستان و همسایگانمان ارتباط گرفتیم.

او همچنین گفت: در فهرست داوطلبان هم افراد مسلمان و هم افراد غیر مسلمان وجود داشتند، به همین خاطر زیباست که همه افراد با همدیگر کار می‌کنند.

به نوشته میدل ایست آی، برای هفته ها، ایالت‌های سراسر آمریکا از کمبود شدید ماسک‌های بهداشتی، شکایت داشتند.

کمبود ارائه ماسک‌های N۹۵ که ۹۵ درصد و یا به میزانی بیشتر از ذرات ریز در هوا از جمله ویروس‌ها را فیلتر می‌کند، سبب شده تا برخی از کارخانه‌ها و برند‌های فعال در زمینه مد به تولید ماسک روی بیاورند.

در میان کشور‌های جهان، آمریکا با ثبت بیش از ۶۴۴ هزار مبتلا به کرونا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان داراست.

تا کنون بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ مبتلا شده اند؛ همچنانکه ۱۳۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. شمار بهبود یافتگان در جهان نیز به بالای ۵۱۶ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
alish
۱۶:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
افتخار میکنم مسلمان هستم..
درود بر مسلمانان نیک اندیش
آخرین اخبار