در انتخابات پارلمانی کره جنوبی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در این کشور برگزار شد حزب حاکم وابسته به «مون جائه این» با قاطعیت به پیروزی رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، حزب حاکم کره جنوبی که به «مون جائه‌ این» رئیس‌جمهور این کشور، وابسته است در انتخابات پارلمانی به پیروزی قاطع رسید.

این انتخابات در بحبوحه شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور برگزار شد، با این حال بالاترین میزان مشارکت را به ثبت رساند که در دهه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. شرکت‌کنندگان برای حضور در مراکز رای‌گیری باید کنترل‌های سخت بهداشتی را پشت سر می‌گذاشتند.

نتایج اولیه این انتخابات که امروز منتشر شد نشان می‌دهد حزب چپ‌گرای «دموکراتیک» با کسب اکثریت مطلق آرا به پیروزی رسیده است. براساس اعلام کمیسیون ملی انتخابات، حزب حاکم دموکرات ۱۸۰ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان را به دست آورده است. پیشتر تنها ۱۲۰ کرسی در اختیار این حزب بود. در مقابل، حزب مخالف محافظه‌کار توانسته است ۱۰۳ کرسی را از آن خود کند.

این پیروزی در ۱۲ سال گذشته برای حزب حاکم کره جنوبی بی‌سابقه است و نخستین پیرزی قاطعانه آن به شمار می‌رود. می‌توان این پیروزی را ناشی از رضایت مردم از عملکرد دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا دانست. در این انتخابات ۶۶.۲ درصد مردم مشارکت داشتند که از سال ۱۹۹۲ بی‌سابقه بوده است.

پیش از شیوع کرونا در کره جنوبی، گفته می‌شد حزب حاکم این کشور به دلیل کاهش رشد اقتصادی و نارضایتی از عملکرد دولت در مدیریت روابط با همسایه شمالی شانس کمتری برای پیروزی در این انتخابات دارد، اما شیوع کرونا و عملکرد دولت در مقابله با آن موجب تغییر این روند شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی امروز از شناسایی ۲۲ مورد ابتلای جدید دیگر به کرونا در این کشور خبر داد که به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ۱۰۶۱۳ نفر رسید. از میان بیش از ده هزار مبتلا ۲۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار