مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تلاش خواهیم کرد که هیچ دانش آموز استان فارس در ابتدای سال تحصیلی بدون کتاب نماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس در جمع اعضای کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتب درسی و بسته‌های آموزشی استان فارس با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد هیچ دانش آموز استان در ابتدای سال تحصیلی بدون کتاب نماند، اظهار کرد: در این رابطه اعضای کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته آموزشی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان موظف به راهنمایی و نظارت بر روند ثبت سفارش کتب درسی هستند.

او بر اهمیت و جایگاه ویژه کتب درسی بر لزوم هم افزایی اعضای کارگروه بر اجرای مطلوب ثبت سفارش کتب درسی در استان تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: مدیران مدارس باید نسبت به ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزانی که به صورت فردی موفق به ثبت سفارش نشده اند اقدام کنند.

پیشرو کارشناس کتب درسی و نشریات کمک آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به سفارش کتاب‌های درسی تا ۲۴ خرداد ماه امسال اقدام کنند.

او ادامه داد: در شیوه فردی والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ورود دانش آموزان و با ثبت کد ملی وسریال شناسنامه و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

پیشرو افزود: همچنین دانش آموزان اتباع خارجه می‌توانند با درج کد سنادی ۱۱ رقمی مخصوص به خود به عنوان کد ملی و از ۶ تا یک (۱۱۱۱۱۱) به عنوان سریال شناسنامه برای ثبت سفارش فردی اقدام کنند.

کارشناس کتب درسی و نشریات کمک آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.