مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست ۱۵ نفر دیگر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان به ۵۲۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: تست ۱۵ نفر (شامل ۴ مورد بستری، ۵ مورد اطرافیان بیمار، ۴ مورد سرپایی و ۲ مورد پرسنل) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او افزود: این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۰ نفر شامل ۹ مورد بیمارستان‌های شهر کرمان و یک مورد شهرستان زرند است.

شفیعی بیان داشت: جنسیت مبتلایان به کووید ۱۹ حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴ مرد و ۶ زن است و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان۳ نفر مبتلا جدید داشته اند.

او تصریح کرد: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۵۲۶ نفر است و تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون به ۵۵ مورد رسیده که طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۲ مورد از پرسنل مثبت شده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فردی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست نداده است و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که از ابتدا تاکنون در مجموع ۲۸۸ نفر بهبود پیدا کردند؛ همچنین تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۶۵ نفر بوده و ۲۹ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی بیان داشت: اختلاف آماری بین ۳۶۵ مورد بستری و ۵۲۶ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

او تصریح کرد: هم اکنون ۵ نفر در آی سی یو بستری هستند و تعداد ۲۰ نفر هم در نقاهتگاه حضور دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار