مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: سال ۹۸ بالغ بر ۶ هزار و ۸۱ میلیارد ریال به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایر استان فارس پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات ۹ درصدی بر ارزش افزوده تامین شده که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض است، از افزایش ۱۸ درصدی عدد واریزی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: میزان واریزی سال ۹۷ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان ۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به ۶ هزار و ۸۱ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، بیان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز یک هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال دریافتی داشتند.

او با قدردانی از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می کنند.ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود.

هاشمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن اضافه کرد: با توجه به درخواست های مکرر فعالان اقتصادی به سبب شرایط حادث شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (زمستان ۱۳۹۸)، تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تمدید شده است که با توجه به مدت محدود باقیمانده از کلیه فعالان اقتصادی مشمول مالیات بر ارزش افزوده تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارایه اظهارنامه الکترونیکی مالیات ارزش افزوده خود از طریق سامانه www.evat.ir اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس تصریح کرد: مودیان بمنظور برخورداری از ۱۰۰ درصد بخشودگی جریمه تسلیم نکردن اظهارنامه در موعد مقرر و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده، باید درخواست کتبی خود را به ادارات امور مالیاتی تسلیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار