اخبار حوادث امروز (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹) را اینجا بخوانید.

کشف حشیش در عملیات مشترک پلیس/کشف قتل و دستگیری عاملان آنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹) را در این بسته خبری بخوانید.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان عسلویه

فرمانده انتظامی عسلویه از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز و دستگیری ۶ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پیمان فتاحی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با محوریت پلیس مواد مخدر در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر موفق شدند ۶ نفر از معتادان متجاهر و توزیع کنندگان و خرده فروشان را دستگیر کنند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح مقادیری مواد مخدر از نوع حشیش، تریاک، شیره و تفاله تریاک نیز کشف شد، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف ۱۵ کیلو گرم حشیش در عملیات مشترک پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان جم گفت: در عملیات مشترک پلیسی ۱۵ کیلو گرم حشیش کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.

سرهنگ  سید علی مهدیان ادامه داد: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه فردی قصد انتقال مقادیری حشیش از استان‌های همجوار به وسیله یک دستگاه خودرو ۴۰۵ به استان بوشهر را دارد، بلافاصله موضوع با هدایت عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان بررسی و خودرو یادشده هنگام ورود به استان بوشهر و در ایست وبازرسی ورودی شهرستان جم شناسایی و متوقف شد.

او افزود: در بازرسی از خودرو ۱۵ کیلو گرم حشیش که در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جم بیان کرد: در این خصوص خودرو توقیف شد و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مرحل قانونی در اختیار مرجه قضائی قرار گرفت.

کشف قتل و دستگیری عاملان آن در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف یک فقره قتل و دستگیری عاملان آن درشهرستان دشتستان خبرداد.

سردار خلیل واعظی گفت: اسفند پارسال و در پی اعلام قتل فرد جوانی تبعه افغانستان واقع در روستای بنداروز بلا فاصله کارآگاهان پلیس آگاهی دشتستان جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او افزود: در برسی صحنه وقوع جرم مشخص شد که جوان ۲۸ ساله تبعه افغانستان در منزلش با ضربات چاقو به قتل رسیده که در زمینه با هماهنگی مقام قضائی تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: با تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات پرونده، در نهایت سه متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

واعظی بیان کرد: در تحقیقات صورت گرفته، هرسه متهم به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی با مقتول عنوان کردند.

او گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات در اختیارمراجع قضائی قرار گرفتند.

کلاهبرداری با ترفند تبلیغ آگهی‌های جعلی وام قرض‌الحسنه

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص کلاهبرداری با ترفند تبلیغ آگهی‌های جعلی وام قرض‌الحسنه کم‌بهره هشدار داد.

سرهنگ مهدی قاسمی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در ایام کرونا شاهد انتشار تبلیغات مختلف در خصوص کمک به افراد واجد شرایط می‌باشیم که برخی از این تبلیغات، جعلی و باهدف کلاهبرداری تنظیم و منتشرشده است.

او ادامه داد: برخی از افراد سودجو با انتشار آگهی‌های جعلی و با عناوینی همچون واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم به دنبال سوءاستفاده از هموطنان هستند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: سودجوین از قربانیان درخواست می‌کنند مبالغی را با عناوین مختلف برای حق‌الزحمه، بیعانه و ... واریز کنند و مجرمین پس از دریافت این مبلغ، دیگر پاسخگوی تماس‌های فرد قربانی نیستند.

 قاسمی بیان کرد: با تحقیقات تکمیلی پلیس فتا، تعدادی از این نمونه آگهی‌ها که با سوءاستفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آن‌ها، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند شناسایی شده است و اقدامات قانونی و قضایی در حال پیگیری است.

او در توصیه به کاربران تأکید کرد: برای دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی واصلی آن، یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده بر اساس شرایط اعلامی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر اقدام کنند و از خریدوفروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با تأکید بر فعالیت پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی گفت: به علت گستردگی حوزه‌های مختلف فضای مجازی، همکاری، تعامل و همراهی هموطنان الزامی است.

 قاسمی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق درگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم در تحقق هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر موفق باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.