کاخ سفید: گروه هفت خواهان بازنگری در سازمان بهداشت جهانی است

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد سران گروه هفت بر بازنگری و اجرای اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی تاکید کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در گزارشی درباره نشست اخیر  سران گروه هفت اعلام کرد کشورهای عضو خواستار بررسی جامع و کامل و اجرای اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی با توجه به واکنش آن به همه‌گیری ویروس کرونا شده‌اند.

در بیانیه جدید کاخ سفید ادعا شده که اکثر سران گروه هفت سازمان بهداشت جهانی را به دلیل عدم شفافیت و سوء مدیریت در خصوص همه‌گیری این بیماری محکوم کردند.

کاخ سفید در این باره افزود سران گروه هفت به این نتیجه رسیدند که این کشورها سالانه بیش از یک میلیارد دلار به سازمان بهداشت جهانی کمک می‌کنند. بنا به اعلام کاخ سفید محوریت عمده گفت‌وگوی اخیر کشورهای گروه هفت حول محور آنچه عدم شفافیت و سوء مدیریت سازمان بهداشت جهانی در مواجه با ویروس مرگبار کرونا خوانده شده، بود.

بیانیه کاخ سفید در حالی منتشر شد که چهارشنبه شب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

بر این اساس، ترامپ بار دیگر با حمله به سازمان بهداشت جهانی گفت: ما در حال بررسی نقش این سازمان در پنهانکاری و سومدیریت شیوع ویروس کرونا در جهان هستیم. وی تاکید کرد: انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.

کاخ سفید همچنین در این بیانیه اعلام کرد سران گروه هفت بر همکاری مشترک برای بازگشایی اقتصاد پس از تعطیلی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کردند.

کشورهای عضو گروه هفت، آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، انگلیس و ژاپن، در حالی به دنبال بازگشایی اقتصاد هستند که بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشورها گزارش شده است.

پیش‌تر ترامپ با انتقاد از فرمانداران ایالتی، اعلام کرده بود تصمیم درباره بازگشایی دوباره فعالیت‌های اقتصادی بر عهده رئیس جمهور است. به طور کلی سیاست جمهوری‌خواهان اعطای امتیاز بیشتر به ایالت‌ها و سیاست دموکرات‌ها تمرکز قدرت در دست دولت مرکزی (دولت فدرال) است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار