کرونا ویروس ناشناخته و بدون داروی مشخص بوده به همین دلیل خطرناک تر از آنفلوانزا است

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرخک یکی از بیماری‌های شناخته شده ای  است که توانایی دارد ۱۲ تا ۱۸ نفر دیگر را الوده کند . یکی از مهمترین فاکتورها در بیماری های ویروسی  توانایی انتقال ویروس به چند نفر دیگر است به طوری که این موضوع در خصوص بیماری انفلوانزا  تبدیل به موضوع مهمی شده و در کشورهای مختلف میزان سرایت این عارضه  متغیر است. میزان انتقال بیماری انفلوانزا حدوداً ۱.۳ پو ببماری کووید ۱۹ که بر اثر ویروس کرونا به وجود می‌آید بین دو تا دو و نیم متغیر است‌.
 تب و بدن درد از علائم مشترک انفلوانزا با کرونا است .البته پنومونی یا التهاب ریه را نیز جز همین عوارض باید در نظر بگیریم . تا زمانی که علائم بالینی بیماری کرونا   در افراد  ظاهر بشود حداقل ۵ روز طول میکشد که این دوره گاهی تا ۱۴ روز هم افزایش پیدا می‌کند مدت زمان بین آلوده شدن به ویروس تا ظهور علائم بالینی را دوره کمون می گویند . 
دانشمندان بر این باورند که در بیشتر دوره نهفتگی شما می توانید ناقل بیماری به افراد دیگر باشید اما  روز بعد متوجه ظهور علائم  خواهید شد .  در خصوص بیماری آنفلوانزا این مطلب را باید ذکر کرد که  همیشه تنها برای کسانی است  که به این بیماری ایمن نیستند به خاطر همین تاکید می‌ شود واکسن آنفلوآنزا را در هر سال تزریق شود.
در خصوص بیماری کرونا باید گفت که افراد آلوده خودشان هم از وجود ویروس در بدن شان بی خبر هستند و  در تماس با ما یا دیگران باعث انتشار ویروس  و آلودگی اطرافیان می شوند.به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند از تردد های غیر ضروری در اماکن شلوغ پرهیز کنند.

افراد سالمند و بیماران مبتلا به عارضه های زمینه ای و آنهایی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند باید بیشتر از سایرین از خود در برابر این ویروس مراقبت کنند.

بیشتر بخوانید: فاصله گذاری اجتماعی را در محل کارتان جدی بگیرید

بیشتر بخوانید: آیا دستکش پارچه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟

بیشتر بخوانید: چه نکاتی در مورد ویروس کرونا کاملا نادرست هستند؟

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا چه زمانی پایان خواهد یافت؟

وفتی کسی به بیماری انفلوانزا مبتلا باشد تنها افرادی را الوده می کند که ایمن نبوده ولی کرونا ابنطور نبوده و واکسن ندارد. امار تلفات کرونا سه درصد ولی آمار بیماری  انفلوانزا حدود یک درصد است .کرونا واکسن ودارو ندارد و تنها داروی موثر آن  رفتار اجتماعی صحیح و اجرای دقیق فاصله گذاری افیزیکی  و ماندن در خانه است، که می تواند مارا در برابر این بیماری محافظت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار