شهردار مشهد گفت: ترغیب شهروندان به استفاده از روش پرداخت الکترونیکی" کیو آرکد تاپ " به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا و خودداری از پرداخت نقدی نیاز به ارائه مشوق و فرهنگ سازی دارد که برآن تاکید داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در بازدید از اقدامات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی گفت: تاکسیرانان و اتوبوسرانان می‌توانند برای افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری مشهد نقش رسانه را ایفا می‌کنند و هرچقدر در بحث رفاه و آموزش آن‌ها سرمایه گذاری شود، خدمات بهتری به شهروندان ارائه خواهد شد.
 
او با اشاره به موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده، افزود: بر این نکته تاکید دارم، باتوجه به آلودگی هوا باید از این پس به سمت استفاده از تاکسی‌های برقی و هیبریدی در چهارچوب نوسازی تاکسی‌های فرسوده حرکت کنیم.
 
شهردار مشهد ادامه داد: براین اساس یکی از اولویت‌های شهرداری مشهد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده از تاکسی‌های برقی و یا هیبریدی است.
 
کلائی با اشاره به الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی‌ها، بیان کرد: ترغیب شهروندان به استفاده از روش پرداخت الکترونیکی " کیو آرکد تاپ " به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا و خودداری از پرداخت نقدی نیاز به ارائه مشوق و فرهنگ سازی دارد که برآن تاکید موکد داریم.
 
او تصریح کرد: در نظر گرفتن مشوق و یارانه برای رسیدگی به وضعیت ظاهری و داخلی تاکسی‌ها یارانه و مشوق ارائه شود بر رضایت شهروندان از حمل ونقل عمومی و کیفیت خدمات دهی تاثیرگذار خواهد بود.
 
شهردار مشهد با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تاکید کرد: اولویت ما در سال ۹۹ نوسازی اتوبوس‌ها درچهارچوب استفاده از اتوبوس‌های برقی است، لذا برنامه ریزی برای تحقق این هدف مورد توجه قرارگیرد.
 
کلائی اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در سازمان اتوبوسرانی مورد توجه قرارگیرد هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌ها است که در این زمینه جهت تشویق شهروندان به استفاده از سیستم‌های هوشمند به ویژه سیتم اطلاع از زمان رسیدن خطوط به ایستگاه ها، پیامک‌ها ارسالی شهروندان به صورت رایگان محاسبه شده و هزینه آن را شهرداری پرداخت کند.
 
او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن تقاضای استفاده از اتوبوس بیشتر خواهد شد لذا باید برای خدمات رسانی بهتر برنامه ریزی مناسب انجام شود.
 
شهردار مشهد با اشاره به این که یکی از درخواست‌های شهروندان مرتبط با سایبان دار کردن ایستگاه‌های اتوبوس فاقد سایبان است، ادامه داد: برای سایبان دار شدن این ایستگاه‌ها و پاسخگویی به درخواست مردم در این خصوص در سال جدید برنامه ریزی‌های لازم مورد توجه قرارداده شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باعرض سلام مسوولان محترم که دم از پرداخت الکترونیک بهای حمل ونقل عمومی دارند لطفا یک فکری به حال دستگاههای شارژ من کارت درسطح شهر کنند که تقریبا ۹۰درصداین دستگاهها در بالای شهر ومرکزشهرهستند وما پایین شهریها وحومه نشینان اصلا دسترسی به دستگاه شارژ من کارت نداریم بعضی از سوپر مارکتها که ازقدیم کارت رو شارژ میکردن حالا همیشه بهانه دارند که دستگاه قطعه یا پول نقد ندید شارژ نمیکنیم..اقای مسوول اول زیرساخت رو درست کن بعدیقه مسافران را به علت عدم استفاده از من کارت بگیر..