سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بازبینی شمار قربانیان ویروس کرونا در چین تلاشی برای اطمینان یافتن از این مضوع بوده تا موردی ثبت نشده باقی نماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا ون کرخوف»، از مقامات سازمان جهانی بهداشت، به افزایش شمار قربانیان کرونا در چین واکنش نشان داد.

این مقام سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که بازبینی آمار قربانیان ویروس کرونا در چین تلاشی بوده تا هیچ موردی ثبت نشده باقی نماند.

امروز جمعه شمار کل قربانیان ویروس کرونا در شهر ووهان، کانون اولیه شیوع کرونا در چین، با افزایش ۱۲۹۰ نفری به رقم ۳۸۶۹ نفر رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این افزایش، شامل افرادی است که به پزشک مراجعه نکرده و در مراکز درمانی بستری نشده بودند و در خانه فوت شدند و به همین دلیل امکان ثبت نوع مرگ آن‌ها وجود نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، خاستگاه اولیه آن، یک رویه متداول بین‎المللی بود.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد هیچگونه پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور صورت نگرفته است، زیرا دولت هیچگاه اجازه اینکار نمی‌دهد.

با این وجود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل نحوه مقابله با ویروس کرونا در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار دارد در صفحه توییتر خود بار دیگر اقدام به اتهام‌زنی علیه چین کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۴۰ درصدی آمار تلفات چین

چین بار دیگر اتهام پنهان‌کاری درباره کرونا را رد کرد

وی در این پیام توییتری نوشته است: «چین اخیرا آمار قربانیان آن‌ها از دشمن نامرئی را دو برابر اعلام کرد. آمار بسیار بالاتر از آن و بسیار بالاتر از آمریکا است. حتی نزدیک به آن هم نیست.»

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع کمک مالی تهدید کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تردید درباره آمار‌های ارائه شده از سوی پکن، این سخنان را وقیحانه خواند. سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد مقامات آمریکایی اظهاراتی وقیحانه را در خصوص گزارش‌های چین در ارتباط با مبتلایان به ویروس کرونا بیان کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
عين روز روشنه چين فقط به هم پيماناش يعني كره ايا و ژاپنيا راه كنترل شيوع و درمان رو ياد ميده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرادولت ایران به کارگر روزمزد ی کمک نمیکند
آخرین اخبار