رؤسای‌جمهور روسیه و چین در تماسی تلفنی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در جهت مبارزه با ویروس کرونا تاکید کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور چین و روسیه شب گذشته در تماسی تلفنی بار دیگر بر حمایت دو جانبه در مقابله با ویروس کرونا و رد سیاسی سازی این همه گیری تاکید کردند.

شی گفت از آنجایی که بیماری کرونا در سراسر جهان رو به گسترش است، همه کشورها با وظیفه دشوار مقابله با آن روبرو هستند. وی با یادآوری اینکه در یک ماه گذشته دو تماس تلفنی با همتای روس خود داشته و در آن به تبادل نظر و هماهنگی در خصوص چگونگی همکاری بهتر در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا پرداخته، آن را نشان دهنده سطح بالای روابط دو جانبه روسیه و چین دانست.

رئیس جمهور چین اعلام کرد ولادیمیر پوتین شخصا در حال برنامه ریزی و مدیریت نبرد علیه بیماری کرونا است و اقدامات موثر را جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در این کشور در پیش گرفته است. وی افزود طرف چینی اطمینان دارد که روسیه تحت رهبری پوتین شیوع ویروس کرونا را کنترل خواهد کرد و توسعه اقتصادی و اجتماعی خود را احیا می کند.

همچنین کرملین در بیانیه ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی پوتین و شی جین پینگ اعلام کرد دو طرف بر تقویت همکاری های دو جانبه پزشکی، دارویی تاکید کردند. رئیس جمهور روسیه همچنین اتهامات مقامات آمریکا علیه چین در خصوص پنهانکاری در ارائه آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا را رد کرد.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری روسیه آمده است: طرف روس از اقدامات موثر طرف چینی که به ثبات وضع اپیدمی شناختی در این کشور انجامید، قدردانی می کند.

مقامات آمریکایی و در راس آنها دونالد ترامپ بارها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آنها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع کمک مالی تهدید کرد.

جدیدترین آمار‌ها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز جمعه نشان می‌دهد تاکنون دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۲۳ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان ۱۴۵ هزار و ۵۵۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار