معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تایید کمبود دستکش نایلونی در داروخانه‌های استان گفت: تنها یک کارخانه تولید دستکش نایلونی آن هم با ظرفیت اندک در استان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اسد بیگی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت: ابتدا که با کمبود ماسک در استان مواجه بودیم، اما با هماهنگی بین بخشی و آموزش چند کارگاه این معضل رفع و در حال حاضر ماسک به تعداد کافی در اختیار داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی توزیع می‌شود.

او افزود:، اما ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی را خود غذا و دارو مستقیم با کمک خیرین خریداری می‌کنیم و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه بشود این است که ماسک‌های خانگی و ماسک‌هایی که در مغازه‌ها توزیع می‌شود مورد تایید ما نیستند، اما کارگاه‌هایی که ضوابط سازمان غذا و دارو را رعایت کرده‌اند ماسک تولید شده آن‌ها مشکلی ندارد.

اسد بیگی افزود: معاونت غذا و دارو نظارت مستمر خود را بر داروخانه‌ها انجام و در صورت مشاهده ماسک‌های غیر استاندارد اقدام به جمع‌آوری آن‌ها خواهد کرد.

او ، اما در مورد کمبود دستکش در داروخانه‌ها نیز توضیح داد: بله درست است، در استان تنها یک کارخانه تولید دستکش نایلونی آن هم با ظرفیت روزانه دو هزار بسته فعالیت دارد که جوابگوی نیاز استان نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روزانه بین برخی داروخانه‌های خرم‌آباد توزیع می‌شود، بنابراین ما با کمبود دستکش نایلونی مواجه هستیم، لذا به دنبال تامین آن از نقاط دیگر هستیم.

اسد بیگی افزود:، اما در مورد دستکش لاتکس باید بگویم این قلم تنها مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه‌ها، دندانپزشکی و بیمارستان‌های خصوصی است و از این لحاظ کامل تامین هستیم.

او عنوان کرد: بنابراین نیازی نیست که دستکش لاتکس در داروخانه‌ها عرضه شود و همین دستکش نایلونی کافی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان تاکید کرد: توصیه جدی ما به شهروندان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خارج نشدن از منزل مگر در صورت ضرورت، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ است، بهترین اقدام برای بهداشت دست هم ضدعفونی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.