رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان گفت: انجمن با سازمان تامین اجتماعی هنوز به نتیجه قطعی برای بیمه مترجمان به دلیل وجود مترجمان شفاهی نرسیده است.

مشکل بیمه مترجمان هنوز برطرف نشده استمحمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات مترجمان گفت: ما در انجمن صنفی مترجمان مسائلی را مانند تاخیر در پرداخت اقساط بیمه و وام‌های مترجمان به دلیل شیوع بیماری کرونا پیگیری کردیم. با هماهنگی‌های انجام شده از طریق موسسه خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار‌های آن انجام می‌شود؛ در این زمینه به ما قول مساعدت دادند همه چیز در دست اقدام است، اما زمان نهایی شدن آن مشخص نشده است از این رو امیدواریم زودتربیماری کرونا تمام شود.

او افزود: امسال در انجمن صنفی مترجمان رویکرد تازه‌ای نخواهیم داشت و بیشتر دنبال این هستیم که کار‌های نیمه باز سال‌های گذشته را به اتمام برسانیم. به خصوص مسئله بیمه تامین اجتماعی مترجمان حل شود و بتوانیم مترجمان را بیمه کنیم. با تمام تلاش‌هایی که انجمن انجام داد هنوز با سازمان تامین اجتماعی برای بیمه مترجمان به نتیجه قطعی و مشخصی نرسیده ایم. امیدواریم امسال بتوانیم این مسئله را نهایی کنیم.

گفتنی است انجمن صنفی مترجمان حدود دو سال است که تلاش می‌کند بتواند مترجمان را بیمه کند. از آنجایی که همه مترجمان، کتاب ترجمه نمی‌کنند تا بتوانند از طریق موسسه خانه کتاب مشکل بیمه‌ آنها برطرف شود و بخشی از آنهامترجمان شفاهی هستند، این انجمن تاکنون نتوانسته  به نتیجه قطعی برای مترجمان شفاهی برسد و آنها را بیمه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.