معتمدی از افزایش قراردادهای صنعتی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق شعار جهش تولید در دانشگاه امیرکبیر قرار داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید احمد معتمدی گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به موضوع توسعه و افزایش قرارداد‌های صنعتی تاکید شده است و باتوجه به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، این دانشگاه افزایش قرارداد‌های صنعتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها مستقیما در بخش تولید حضور ندارند، گفت: اما با اجرای قرارداد‌های صنعتی شروع بسیاری از تولیدات از دانشگاه خواهد بود چراکه دانش فنی لازم از سوی جامعه دانشگاهی ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: برنامه داریم در سال جاری تعداد قرارداد‌های صنعتی این دانشگاه افزایش قابل توجهی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: تصفیه پیوسته پساب با استفاده از منسوجات


معتمدی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و نوآور در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌تواند نقش موثری در تحقق شعار سال داشته باشد، افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و نوآور دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مرز ۲۰۰ واحد گذشته است و برنامه داریم تا پایان سال ۹۹ تعداد این واحد‌ها از مرز ۳۰۰ واحد نیز عبور کند.

او ادامه داد: در شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و نوآور این دانشگاه عمدتا اساتید، دانشجویان و فارغ التحصلان دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار