نقش موثر لایروبی رودخانه ها در پیشگیری از سیلاب های آتی

استاندار گلستان گفت:لایروبی رودخانه های استان در پیشگیری از سیلاب های آتی نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق شناس استاندار گلستان در بازدید از بارج لایروبی ( پل شناور اسکله) در شهرستان بندر ترکمن گفت:در سیل سال گذشته دهانه رودخانه‌های قره سو و گرگانرود برای انتقال آب به دریا به دلیل رسوب گذاری با مشکلات مواجه بودند که با استفاده از این بارج یا کاتر ساکشن رفع خواهد شد.

او ادامه داد: این لایروب استفاده از منابع داخلی استانداری گلستان تهیه شده و ظرف مدت یک ماه آتی پس از نصب، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار گلستان گفت: پس از لایروبی دهانه رودخانه‌های قره سو و گرگانرود می‌توان با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به لایروبی دیگر رودخانه و حتی خلیج گرگان اقدام کرد.

او افزود: لایروبی رودخانه‌ها موجب می‌شود سیلاب‌های آتی مشکلات نظیر مسایل سال قبل را کاهش دهند و شاهد خسارات مالی و جانی به استان نباشیم.
 
هیوه چی فرماندارترکمن نیز گفت: پل شناور برای تسهیل تردد کامیون‌ها و انتقال مصالح از اسکله به جزیره آشوراده در راستای آماده سازی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح گردشگری آشوراده توسط اداره بنادر و دریانوردی در حال نصب است.

لازم به ذکراست: آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی در جزیره آشوراده با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار گلستان، فرماندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین استانی و شهرستانی روز پنج شنبه ۸ آذرماه سال ۱۳۹۷ برگزار و مرحله اول عملیات اجرایی این طرح که از مصوبات سفر استانی سال ۱۳۹۳ رئیس جمهور به گلستان بوده است، با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.

اجرای این طرح با موافقت شورای عالی محیط زیست به تصویب رسید و مقرر شد با رعایت شروط زیست محیطی در ۲۲ هکتار به طور متمرکز و ۱۶ هکتار غیرمتمرکز اجرا شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.