قرار است مقررات منع آمد و شد در عراق در ماه مبارک رمضان به شکل جزئی برداشته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سبق، گروه مقابله با بحران عراق تصمیم دارد در ماه مبارک رمضان به شکلی جزئی قوانین منع آمد و شد را کاهش دهد.

بر این اساس، قرار است کاهش جزئی قوانین منع آمد و شد از ساعت شش صبح تا شش عصر در ماه مبارک رمضان در عراق اجرا شود.

عبدالغنی الساعدی، مدیر بخش بهداشت بغداد و عضو تیم مقابله با بحران به روزنامه الصباح عراق گفت: ما در سطح عراق مشاهده می‌کنیم در برابر این ابتلاها، میزان بهبود یافتگی قابل قبولی وجود دارد. اما پایداری اعداد و ارقام به این معنا نیست که ما وارد منطقه‌ای امن شدیم؛ چرا که این مسأله‌ای مهم است که تعداد مبتلایان با منحنی مشخصی کاهش یابد و در صورت ثبات این مسأله به مدت دو هفته، این بدان معنی خواهد بود که ما وارد منطقه‌ای امن شده ایم.

عبدالغنی الساعدی در ادامه افزود: صحبت از تسلط کادر بهداشت بر این همه گیری، بدان معنی است که ابتلا در چارچوب توانایی‌های وزارت بهداشت و تجهیزات در اختیار آن‌ها قرار دارد. بطور دقیق تر، این بدان معنی خواهد بود که شمار مبتلایان به ۱۴۰۰ عدد رسیده و سیستم بهداشتی کشور ظرفیت ۲۵ هزار مبتلا را دارد و این یعنی، عدد مبتلایان در چارچوب توانایی‌ها و امکانات کادر پزشکی است.

وی همچنین گفت: عراق در صورتی که بخواهد بر این همه گیری مسلط شود، ظرف دو هفته می‌تواند بصورت کلی بر آن تسلط یابد؛ به شرط آنکه پایبندی کاملی به قوانین منع آمد و شد وجود داشته باشد. منع آمد و شد و فاصله گذاری اجتماعی از مسائل مهم در در کنترل این بیماری است.

گفتنی است تا کنون بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۱۵۴ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار