به گفته پزشکان بخشی از این رشد تصاعدی آمار کرونا به دلیل «رصد بیماران در بخش سرپایی» بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ وزیری استاد بیماری‌های عفونی و فوکال‌پوینت کووید ۱۹ در استان کرمانشاه گفت : استان‌های کرمانشاه و زنجان از هشتم فروردین شروع به رصد بیماران در حوزه سرپایی کردند. در کرمانشاه در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته استان با فراخوان افراد مشکوک به کرونا، بیماریابی به صورت سرپایی آغاز شده که این کار افزایش آمار‌ها را به دنبال داشته است.

او گفت : با این حال نمی‌توان این نکته را هم نادیده گرفت که رشد تصاعدی آمار مبتلایان کرمانشاه، نتیجه ایجاد تصور عادی شدن اوضاع و در نتیجه رعایت نکردن و سهل انگاری بخشی از شهروندان بویژه در هفته سوم فروردین بود که علائم آن در هفته چهارم بروز کرد.

به همین دلیل است که نگرانی‌ها از پیامد‌های تردد عادی و بی تفاوتی بخش چشمگیری از کرمانشاهی‌ها که از هفته چهارم فروردین آغاز شده، دو چندان و احتمال اوج گرفتن دوباره تعداد مبتلایان جدی شده است.

تصور عادی شدن شرایط در بین بسیاری از شهروندان پس از آن ایجاد شد که ستاد ملی کرونا محدودیت سفر‌های درون استان و بین‌استانی را لغو و به بخش زیادی از اصناف اجازه بازگشایی داد.

نگرانی مسوولان وزارت بهداشت از صعودی شدن مجدد آمار مبتلایان البته موضوعی کشوری است و مدیران ستاد ملی کرونا هم درباره آن هشدار داده‌اند، اما خیزش تعداد مبتلایان کرمانشاهی خلاف جهت نمودار کشوری، استان را به یک وضعیت بحرانی نزدیک کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.