جانشین قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت : بیش از ۳ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ هزار تومان توسط ارتش تهیه و با هماهنگی کمیته امداد بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سلیمان طاهری جانشین قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات ارتش در راستای مقابله با شیوع کرونا، گفت : از ابتدای اسفندماه سال ۹۹، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قرارگاه پدافند زیستی در استان در منطقه غرب را دایر کردیم که همه یگان‌های تحت امر این قرارگاه هستند.

او با اشاره به راه‌اندازی نظیر این قرارگاه در ۶ استانی که تحت امر قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش است، گفت : قرارگاه پدافند در ۲ گروه کار خود را آغاز کرده، گروه اول مختص خانواده‌های کارکنان و خود کارمندان اعم از سربازان، افسران و درجه‌داران بود و گروه دوم خارج از پادگان‌ها به مردم خدمات‌رسانی کردند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران افزود: در ورودی پادگان‌ها با استفاده از دستگاه تب‌سنج تست گرفته می‌شود، اگر تب فردی بالا باشد اجازه ورود به پادگان داده نمی‌شود و با تدابیر اندیشیده شده به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

او با اشاره به تشکیل تیمی از کادر درمان با همکاری بیمارستان ۵۲۰ کرمانشاه اشاره و ادامه داد: این تیم با مراجعه به درب منازل خانه‌های سازمانی در سطح منطقه، سلامتی تک‌تک اعضای خانواده‌های کارکنان را با تب سنجی بررسی کرده و اگر کسی مشکلی داشت برای ادامه مراحل درمانی به مراکز مربوطه معرفی شده است.

طاهری با اشاره به توزیع حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی سطوح، افزود: بخشی از این موارد در ایستگاه‌های سطح شهر با مراجعه مردم و بخشی دیگر را با مراجعه به درب منازل در مناطق کم‌برخوردار توزیع کرده‌ایم.

او اشاره‌ای نیز به فعالیت کارگاه تهیه ماسک داشت و افزود: ماسک، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح را بین همه یگان‌ها اعم از سربازان، افسران و درجه‌داران نیز به منظور حفظ سلامتی کارکنان توزیع شده است.

طاهری ادامه داد: قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بسته‌های حمایتی و معیشتی را به ارزش ۱۵۰ هزار تومان شامل برنج، گوشت، رب گوجه‌فرنگی، تن‌ماهی، ماکرانی و... را در ۶ استان تحت کنترل تهیه کرده که با هماهنگی کمیته امداد بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

او به تهیه بیش از ۳ هزار بسته معیشتی در استان کرمانشاه اشاره و گفت: این بسته‌های معیشتی روز دوشنبه بین نیازمندان توزیع می‌شود.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: حدود ۳۲ نقاهتگاه در داخل پادگان‌ها برای سربازانی که به مرخصی اعزام می‌شوند راه‌اندازی شده، سربازانی که از مرخصی برمی‌گردند به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه‌ها قرنطینه می‌شوند در صورتی که مشکلی نداشته باشند داخل یگان می‌روند، در غیر این صورت به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

او به آماده بودن ۳۲۰ تخت نقاهتگاهی در نقاط مختلف در خارج از پادگان‌ها اشاره کرد و افزود: ۵۰ تخت در شهرستان صحنه، ۵۰ تخت در هرسین، ۱۵۰ تخت در بیمارستان فارابی کرمانشاه و بیش از ۷۰ تخت در بیمارستان ۵۲۰ از سوی ارتش پیش‌بینی شده تا در موقع نیاز به هم‌استانی‌ها خدمات‌رسانی کند.

طاهری ادامه داد: در سایر استان‌های تحت کنترل نظیر این نقاهتگاه‌ها دایر شده و آماده خدمات‌رسانی به مردم است.

او با اشاره به فعالیت تونل ضدعفونی کننده خودرو‌ها در میدان آزادی کرمانشاه، گفت: روزانه بیش از ۳ هزار تاکسی و خودرو در راستای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا با گذر از این تونل ضدعفونی می‌شوند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: روز گذشته به مناسبت روز ارتش حدود ۲۲ نقطه با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای رژه خدمت با عنوان «مدافعان سلامت یاوران خدمت به مردم» ضدعفونی شد.

او از هم‌استانی‌خواست، همواره موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با کمک به کادر درمانی و ریشه‌کن کردن کرونا ویروس، زندگی هر چه زودتر به حالت عادی برگردد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.